معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، حفظ و اقتدار عزت مسلمین را اصلی ترین هدف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مشی سیاسی ایشان برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛چمیده فردر اولین نشست هماهنگی اعضای کمیته فرهنگی و هنری بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: سیره ی عملی امام خمینی و عملکرد و رهنمودهای ایشان با توجه به اخلاصی که داشت، همواره برای ما درس و عبرت است .

وی افزود: از ویژگی های اساسی حرکت امام (ره)، این بود که ایشان از تمام ظرفیت اسلام برای دعوت از مسلمین به عزت و استقلال مدد می جستند .

چمیده فر، به‌کارگیری خرد و تدبیر در پیشبرد امور، تواضع و حسن خلق و شجاعت و صلابت ایشان را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار موثر عنوان کرد و گفت: امام راحل عظیم‌الشأن در مراحل مختلف انقلاب و در نظام‌سازی پس از انقلاب با توجه به این شاخصه ها عمل نمودند و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران نیز بر این اصل استوار است.

وی گفت: بعد معنوی و عرفانی حضرت امام، متناسب با دیگر ابعاد وجودی شخصیت ایشان، رشد یافته بود و کمال انقطاع از غیر خداوند و دنیا و وارستگی از قدرت طلبی و زر اندوزی، ویژگی های منحصر به فردی را در شخص ایشان به وجود آورده بود  که این شاخصه ها امروزه باید با ابزار فرهنگ و هنر به نسل جدید شناسانده شود.

معاون فرهنگی اداره کل رسالت اصحاب  فرهنگ و هنر در برهه ی کنونی را انتقال مفاهیم انقلاب و سیره ی امام (ره) عنوان کرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به فضای مجازی در نشر سیره  و افکار امام خمینی (ره) توسط نهادهای فرهنگی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال ارزش ها و تبیین ابعاد شخصيتي معمار انقلاب يک وظيفه همگاني است، اظهار داشت: مشاركت در اجراي برنامه هاي بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) بايد مورد توجه بیش از پیش متولیان امر قرار گیرد تا يک برنامه منسجم و كيفي ارائه شود .

كميته فرهنگي و هنری بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) که ریاست آن به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شامل  صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي، آموزش و پرورش استان، دانشگاه تبریز، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي،‌صنايع دستي و گردشگري استان، معاونت اجتماعي، فرهنگي و هنري شهرداري،‌ اداره كل تبليغات اسلامي استان، كانون پرورشي و فكر كودكان، حوزه هنری، معاونت فرهنگي اجتماعي سپاه عاشورا، نهاد کتابخانه های عمومی استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اوقاف و امور خیریه و كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان آذربایجان شرقی است .
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار