مدير حوزه علميه خراسان رضوي ؛

طلاب سه وظيفه اصلي هدايت ديني، سياسي و خدمت اجتماعي را برعهده دارند

مدير حوزه علميه خراسان رضوي گفت: طلاب سه وظيفه اصلي هدايت ديني، هدايت سياسي، خدمت اجتماعي و جهادي مردم را برعهده دارند که بايد به نحو مطلوب انجام دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ; حجت الاسلام مصباح عاملي در جمع طلاب شيعه و اهل سنت تربت جام با اشاره به وظايف طلاب علوم ديني افزود: هدايت ديني بزرگترين مسئوليت حوزه طلاب و هر مسلماني است که در يک حد و اندازه که فهم دين دارند ديگران را هدايت کنند.
وي با اشاره به شرايط فعلي جهان و فتنه هاي استکبار جهاني تصريح کرد: استکبار جهاني از اسلام ناب محمدي (ص) ضربه خورده است و اسلام در مقابل يکه تازي آنها ايستاده است و اين براي آنان سنگين آمده است و در برابر جريان حق توحيدي تمام نيروهاي خود را از قبيل مسايل سياسي، اقتصادي، فرهنگي و نظامي براي ضربه زدن به کار گرفته اند.
مدير حوزه علميه خراسان رضوي خاطرنشان کرد: استکبار جهاني براي مقابله با اسلام ناب محمدي اسلام انگليسي و آمريکايي درست کرده است و با حمايت برخي سران کشورهاي اسلامي در منطقه قتل و عام مي کند و شيعه و سني براي آنها فرق نمي کنند و آنچه براي آنان مهم است مسلمانان هستند.
حجت الاسلام مصباح عاملي با اشاره به مسئله نفوذ گفت: جريان نفوذ بزرگترين و مهمترين مسئله روز و زمان است که همه بايد به آن توجه کنيم و انقلابي ماندن حوزه هاي علميه و حرکت حوزه، طلاب، اساتيد، طلبه و مدرسه در مسير انقلاب لازم وضروري است که بايد تدريس و تفهيم و تبيين شود.
وی تاکيد کرد: شاخص ها و مولفه هاي اسلام اصيل در کلاس ها تببين کننده اين است که اسلام انگليسي و شيعه و اهل سنت آمريکايي در يک مسير حرکت مي کنند.
مدير حوزه علميه خراسان رضوي گفت: هدايت ديني مبتني برشناخت کامل  از دين است که با تکيه براسلام ناب محمدي در دل و جان و فکر خودمان باور کنيم و دست رد برهرگونه خط انحرافي از مسير اسلام نا بزنيم.
حجت الاسلام مصباح عاملي با اشاره به خطارات فضاي مجازي بيان داشت: امروز ميليون ها شيطنت و کلمه و حرف و حديث موافق با اسلام آمريکايي و شيعه و اهل سنت انگليسي که دنيا را به ابتذال کشده است در فضاي مجازي پخش مي شود  بايد در مقابل با هدايت ديني دفاع کنيم.
وی با اشاره به سطحي نگري تحصيل در مراکز آموزشي گفت: در برخي موارد متاسفانه تحصيل به سمت سطحي نگري پيش مي رود که با عمق نگري شود و در هر مرحله وسطح که درس مي خوانيم بايد تعلم همراه با تفکر اجتهادي را پيشه خود سازيم که اگر تحصيل پشتوانه فکري، تفکر و استدلال نداشته باشد هرگز ماندگار نخواهد شد.
مدير حوزه علمیه خراسان با تبريک ولادت با سعادت حضرت مهدي(عج) گفت: حضرت مهدي(عج) با هدايت ديني جهان را اصلاح و منتقم شخص و تايفه خاصي نخواهد بود و آنهايي که در راه هدايت ديني انسان ها قرار بگيرند و همچنين ستمگراني که منافع خود را در ستگري مي بينند سر راه آنها مي ايستند وآنان را بر مي دارد.
وي اضافه کرد: اساس حرکت جهاني حضرت مهدي(عج) کشيدن دست تعليم و تربيت روي سر همه انسان ها ست و عقل و شعور و خرد آنان را بالا مي برد و جامعه مهدوي بر پايه عقل و خرد شکل مي گيرد و جهان آگاهانه وآزادانه حضرت مهدي (عج) را انتخاب مي کند.
انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار