دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: با توجه به نامگذاري شعار سال بنام سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل بایدبطورجدي تر در عرصه خدمت در بخش مبارزه با پديده قاچاق عمل كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد ابراهيم افشاري در جلسه مشترك اعضاي کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سرخس افزود: يكي از دلايلي كه مراكز توليدي داخل به حالت تعطيل يا نيمه تعطيل در آمده است واردات بي رويه و قاچاق مي باشد كه رخ مي دهد و از اين رو مسئوليت بسيار سنگيني بر عهده ما قرار گرفته است و مي بايست تلاش كنيم در اين عرصه سربلند باشيم.

وي با تاكيد بر تصميم گيري هاي عملي گفت: اقداماتي كه در حوزه مبارزه باقاچاق كالا و ارز انجام مي شود مي بايست نتيجه بخش باشد و در جامعه احساس شود در غير اينصورت بيهوده خواهد بود.

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به آمار و ارقام سال 94 نسبت به سال 93 اظهار داشت: باتلاش اعضاي كميسيون استاني و شهرستان ها كشفيات 20 درصد افزايش ، قاچاق سوخت 55 درصد كاهش ، 100 درصد كشفيات گوشي همراه و 400 درصد كشفيات ميوه در سال 94 انجام شده است.

افشاري تصريح كرد: اجراي طرح پيمايش توسط سازمان حمل و نقل پايانه ها استان باعث كاهش چشمگير قاچاق شد .

وي گفت: سرخس به لحاظ موقعيت جغرافيايي يك شهرستان وي‍ژه است زيرادروازه ورودي كشورهاي آسياي ميانه است و هر ساله حجم بسيار زياد صادرات و واردات از اين مرز صورت مي گيرد و مي تواند ضمينه ساز پديده قاچاق باشد وخوشبختانه اعضاي كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز سرخس با همدلي وتعامل اقداماتي را انجام داده اند كه از بروز تخلفات در اين بخش جلوگيريشده است.

دبیر کمیسیون نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود:يكي از اهداف كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان برگزاري جلسات و نشست هاي مشترك با كميسيون هاي شهرستان ها است كه مشكلات شهرستان ها با موضوع قاچاق بصورت مستقيم با مديران كل مربوطه از نزديكمورد بررسي و پيگيري قرار مي گيرد.

افشاري گفت: تصميمات و مصوبات خوبي دركميسيون رقم خورد و مصوب گرديد دستگاه هايي كه مشكلي در حوزه قاچاق دارندكميسيون ارائه راهكارهاي كارشناسي داشته باشد.

وی ضمن تقدير از عملكرد مثبت كميسيون قاچاق كالا و ارز شهرستان خاطرنشان كرد: شهرستان مرزي سرخس معضل قاچاق نداشته است و مبدا قاچاق نيست كه اين نشان مي دهد دستگاه هايي همچون گمرك نظارت خوبي در حوزه كالا و ارز دارندو باندهاي قاچاق و سازمان يافته در اين شهر نتوانسته اند با همكاري وتعامل اعضاي اين كميسيون جايگاهي براي خود ايجاد كنند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.