آیت‌الله بطحائی گلپایگانی گفت: فرد روزه‌خوار پس از بجا آوردن کفاره دیگر قرب الهی را ندارد.

عقوبت فرد روزه‌خوار در قیامت چگونه است؟آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی، مرجع تقلید و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به عقوبت الهی روزه‌خواران اظهارکرد: کسانی که روزه نمی‌گیرند دو گروه اند، اول کسانی که عذر دارند مانند بیماران، زنان باردار و شیرده و افراد دارای کهولت سن که در این مورد اگر مشکل آنها تا سال آینده برطرف شد باید قضای روزه را به جا بیاورند.

وی افزود: دسته دوم گروهی هستند که به عمد روزه نمی‌گیرند، این افراد به عنوان کفاره باید به جای هر یک روز 60 روز، روزه گرفته یا 60 نفر را اطعام کنند.

بطحائی گلپایگانی گفت: در خصوص فرد روزه خوار می‌توان گفت که پس از بجا آوردن کفاره دیگر قرب الهی را ندارد، مانند مجرمان که پس از پرداخت جریمه در نهایت با او کاری ندارند، اما دیگر محبوبیت نخواهد داشت.

این مرجع تقلید در زمینه توبه روزه خواران خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «التائب من الذنب كمن لا ذنب له؛ كسی كه از گناه توبه كند (خداوند همه گناهان او را می‌آمرزد و) همانند كسی می‌شود كه هیچ گناهی نكرده است» لذا خداوند فرد توبه‌کننده را خواهد بخشید و در آخرت به خاطر روزه‌خواری عذاب نخواهد شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
دوستی که فرمودن چهل ساله هستم و روزه هایم رو خورده ام، برادر استغفار بسیار کن و از همین حالا مشفول شو و شروع کن به جبران تا هر چقدر که تونستی، هر چقدرش رو هم که نتونستی ان شاالله خداوند خودت برات جبران میکنه. فقط خواهشأ نا امید نشو.
Iran (Islamic Republic of)
یک دوست
۱۹:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
درود بر شما دوست عزیز. من چهل ساله هستم، بنده بغیر از یکی دو سال بقیه روزه هایم را کامل خورده ام بدون اینکه عذر موجهی داشته باشم. با این حساب اگر خداوند ۷۰ سال عمر با عزت بهم عنایت بفرمايند و بنده حقیر بغیر از عید فطر که نباید روزه گرفت، کل عمر هر روز روزه بگیرم بازم وقت کم میارم و پولدار هم نیستم که مسکینی را طعام دهم... اگه ممکنه راهنماییم کنید که آیا راهی هست که از آتش جهنم نجات پیدا کنم؟؟. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۰۴:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام بفرمایید آیا امکان دارد شخصی که عمدا روزه را ترک کرده است بتواند بعد از توبه بعدا دوباره به فرب خدا برسد
آخرین اخبار