حزب حاکم 'انقلابی-نهادی' بزرگترین شکست خود را در جریان انتخابات فرمانداران برای12 ایالت تجربه کرد.

شکست حزب حاکم در انتخابات ایالتی‌ مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، در این ارتباط حزب اقدام ملی‌ (PAN ) موفق شد با پیروزی در7 ایالت ازمجموع 12 ایالت، بزرگترین پیروزی را در انتخابات کسب کند و این نخستین باری است که حزب اپوزیسیون، بیشتر از حزب دولت رای می‌ آورد.

حزب 'انقلابی-نهادی' رییس جمهور «انریکه پنیا نیئتو»، 7 ایالت از 12 ایالت از جمله 4 ایالتی‌ که از 86 سال پیش به طور مداوم در آنها پیروز می‌ شد را از دست داد.

حزب حاکم دولت، ایالت های دورانگو (مرکز)، کینتانا رو (جنوب شرقی‌)، افزون بر دو ایالت بزرگ و مهم وراکروز و تامائولیپاس واقع در شرق را از دست داد .این دو ایالت بزرگ ، از یک دهه قبل از حضور گروه های جرایم سازمان یافته که بر سر کنترل سرزمین و راه های حمل و نقل مواد مخدر در جنگ و رقابت هستند، رنج می‌ برد.

دیگر منطقه ای که حزب حاکم دولت در آن مغلوب شد، چی‌ واوا در شمال کشور است که از سال 1998(18 سال پیش)، در دست این حزب بود.

این حزب همچنین موفق نشد ایالت آگواس کالینتس در مرکز مکزیک را به دست بگیرد و این بار مردم این ایالت تصمیم گرفتند که دیگر نمی‌ خواهند از سوی حزب دولت اداره شوند.

شکست حزب 'انقلابی-‌ نهادی'، بزرگترین شکست در یک مرحله انتخاباتی برای فرمانداری ها است زیرا حزب پنیا نیئتو ، قبلا هیچ وقت این تعداد ایالت را از دست نداده نبود.

نزدیک به 37 میلیون مکزیکی در 12 ایالت از مجموع 119 میلیون و 530 هزار نفر از 32 ایالت این کشور به پای صندوق های رای فرا خوانده شده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار