رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان از اجرای طرح میز کتاب در مساجد ویژه ایام مبارک ماه رمضان به عنوان یکی از طرح‌های ارسالی به دبیر خانه پایتخت کتاب ایران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی جوادی‌مقدم،درحاشیه نشست‌هم‌اندیشی اجرای این طرح در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این طرح یک کتاب توسط امام جماعت به نمازگران معرفی می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرد.

وی، اجرای طرح میز کتاب در مساجد را نیازمندحمایت و همراهی ائمه جماعات و مدیران مسوول کانون مساجد دانست و افزود: گسترش فرهنگ مطالعه اقشار مختلف مردم، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و معرفی کتاب های مفید و کاربردی هدف از اجرای این ط رح است.

به‌گفته‌وی، کاشان در سال 94ج به‌عنوان یکی از 15 شهر نامزد پایتخت کتاب ایران انتخاب‌شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، با اشاره به ارسال 36 طرح از کاشان به دبیرخانه پایتخت کتاب ایران در سال گذشته گفت: اجرایی شدن طرح هایی که سال گذشته ارائه شده و ارائه طرح های جدید امسال کاشان را به عنوان بایتخت کتاب ایران در سال 95 معرفی و محقق می‌کند.

جوادی‌مقدم،در ادامه با اشاره به اینکه "جواد ناصح" استاددانشگاه فرهنگیان کاشان، دبیر اجرایی طرح میز کتاب است گفت:با اجرای طرح میز مطالعه در دانشگاه فرهنگیان کاشان سرانه مطالعه دانشجویان شرکت کننده از پنج درصد به 39 درصد افزایش یافت.

وی افزود: هر دانشجو در طول یک ترم تحصیلی با اجرای طرح میز مطالعه بین سه تا 13 کتاب را مطالعه کرد.

به‌گفته‌وی، اجرای طرح میز کتاب یا مطالعه در مساجد دارای کتابخانه نباید به صورت مقطعی باشد و می‌تواند علاوه بر ماه مبارک رمضان در طول سال اجرا شود.

شایان ذکر است: نشست‌هم‌اندیشی اجرای طرح میز کتاب با حضور حجج اسلام فرجی، رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، نوروز زاده مدیریت مرکز رسیدگی به امور مساجد و حجت‌الاسلام گلستانه دبیر محترم ستاد اقامه نماز و مشاور فرماندار شهرستان کاشان، سید عبدالرضا تولیت، مسوول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی و مدیر مسولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار