بهمن آقاجانپور هنرمند قائمشهری به عنوان چهره ماندرگار ، موفق به دریافت مدال چهره های ماندگارایران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بهمن آقاجانپور قادیکلایی هنرمند ٥٤ ساله قائم شهری به پاس بیش از ٢٧ سال تلاش در عرصه هنر اصیل ایرانی جلد سازی، به این توفیق دست یافت.

آقاجانپور مولف کتاب دو جلدی « هنر سوخت چرم » نخستین کتاب تخصصی هنر سوخت و جلد سازی اسلامی درسال ١٣٦٤ وارد دانشگاه تربیت معلم شد و در سال ١٣٧٢ در رشته صنایع دستی دانش آموخته شد.

وی اکنون مدیر آموزشگاه آزاد هنری هنرهای سنتی و استاد دانشگاه فرهنگ وهنر ساری است.

در استان های اصفهان ،تهران و مشهد استادان بزرگی در این رشته فعالیت می کنند اما بهمن آقاجانپور تنها هنرمند مازندرانی است که در طول ٢٥ سال به این هنر اصیل ایرانی مشغول است و توانست با خلاقیت در این هنر ایرانی، نوآوری و سبک جدیدی بوجود آورد.

از آثار این هنرمند برجسته استان می توان به تالیف دو جلد کتاب« هنر سوخت چرم » نخستین کتاب تخصصی هنر سوخت و جلد سازی اسلامی، ارائه مقالات در مجلات،روزنامه ها و سایر رسانه های جمعی، ارائه مطالب علمی در کتاب زندگینامه حاج میرزا آقا امامی هنرمند دوره قاجاریه ، برگزاری چندین نمایشگاه در شهرهای مختلف و ابداع سبک جدید معرق چرم اشاره کرد.

احراز رتبه نخست یادواره علامه محمد تقی جعفری در رشته خوشنویسی بین اساتید آموزشکده ای کشور سال ١٣٧٨در تبریز، دریافت لوح درجه « یک » هنر های سنتی در سال شصت وهفت ، در سال های ١٣٧٥ الی ١٣٨٥ شرکت در ارزشیابی و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش ، داوری چندین دوره هنرهای تجسمی و داور چندین دوره جشنواره خوارزمی از توفیقات این هنرمند است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساری ، ماندگار ، چهره ، ایران ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.