طرح "منزلت شهروندی" با هدف توزیع عادلانه خدمات شهری و تکریم اقشار ویژه ای ازشهروندان در اصفهان اجرا می شود.

معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: محوراصلی این طرح حمایت از چهار قشر ویژه اجتماع از جمله سالمندان، بازنشستگان، جانبازان و افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی است که یک پنجم جمعیت شهراصفهان را در بر می گیرندو بهره مندی کمتری دراستفاده از خدمات مختلف فرهنگی، رفاهی، آموزشی، ورزشی و شهری دارند.

قاسم زاده تعداد 452 هزار شهروند اصفهانی را مشمول این طرح اعلام کرد و افزود: ازجمله محورهای مهم طرح منزلت شهروندی می توان به ارائه خدمات مختلف فرهنگی-آموزشی، ارائه حمایت های تسهیلاتی مانند تخفیف های پنجاه درصدی مراکز ورزشی و تفریحی و تجاری و اقدامات مناسب سازی و کالبدی شهر مانند استاندارد سازی اماکن عمومی نام برد.

وی با اشاره به صدور کارت منزلت شهروندی از ابتدای تیرماه گفت: ابتدا این دسته از شهروندان با معرفی و اعلام سازمان های مربوط شناسایی می شوند و بعد از بررسی و تعیین خدمات مورد نظر، کارت منزلت شهروندی برای آنان صادر شده و به طور رایگان به درب منزلشان پست می شود.

معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: یکی از ویژگی های مهم این طرح خانواده محور بودن آن است چراکه در بسیاری از خدماتدر نظر گرفته شده برای این افراد، امکان حضور همراه و اعضای خانواده آنانوجود دارد و همزمان از تسهیلات مختلف بهرمند می شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.