رئیس جمهور اسبق آمریکا در اظهاراتی، توافق هسته‌ای ایران و برقراری روابط واشینگتن با هاوانا را مسائلی امیدوارکننده در عرصه جهانی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، جیمی کار‌تر، رئیس جمهور اسبق آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد جهان در «نقطه عطفی در تاریخ» به سر می‌برد و دولت‌ها باید سیاست‌های حامی صلح و حقوق بشر را به جنگ و درد و رنج بشر ترجیح دهند. 

کار‌تر این سخنان را در مراسم افتتاحیه حامیان حقوق بشر مطرح کرد، که به میزبانی «مرکز کار‌تر» در آتلانتا برگزار شد. در این مراسم، بیش از ۶۰ شخصیت جهانی فعال در عرصه حقوق بشر شرکت کردند. 

کار‌تر، که اکنون ۹۱ سال سن دارد، در سخنرانی خود گفت اقدامات نظامی، نقض حقوق بشر و محدودیت‌های اعمال شده علیه آزادی، همگی باعث گسترش گروه‌های افراطی و خشوت طلب در جهان شده است. وی افزود حتی عملیات صلح طلبانه سازمان ملل و بیانیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل در سال ۱۹۴۸، «مورد بی‌توجهی جهان» قرار گرفته است. 

وی افزود: «آنچه که اکنون بیش از هر زمان دیگر به آن نیاز است، مسیری است که ما را از ترس دور کند و اعتماد بیشتری را برای میراث بشریت به ارمغان بیاورد.» 

وی همچنین گفت: «توافق هسته‌ای تاریخی (ایران) میان دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و ایران، و عادی سازی روابط میان امریکا و کوبا، «مثال‌های امیدوار کننده‌ای» هستند که باید آن‌ها را گرامی داشت.»

با این وجود، وی دولت آمریکا را به واسطه حمایت مالی از دولت‌ها در مصر، هندوراس و دیگر کشور‌ها، در سرکوب دولتی شریک جرم دانست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار