نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پرداختی های غیر متعارف به برخی اشخاص خواستار برخورد دستگاه های نظارتی و قضایی با این پدیده شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در جمع نماز گزاران جمعه شهر اراک ، حقوق های نجومی را نتیجه عدم نظارت کافی عنوان کرد و ادامه داد: برخی از بانک ها و شرکت ها که به بیت المال دسترسی دارند اقدام به پرداخت های نجومی اضافه کار و پاداش های کذایی و نجومی به مدیران خود می کنند که این مهم فقر خانواده ها و نبود عدالت اجتماعی در جامعه را به همراه داشته و نیازمند توجه هرچه بیشتر دولت، بازرسی و دستگاه های مسئول است.
وی افزود: دریافت ها، پرداخت ها و پاداش ها از بیت المال باید به صورت مشروع انجام شود، در غیر این صورت ظلم به امام راحل(ره) و خون شهدا است و این افراد در برابر مردم و خون شهدا باید پاسخگو باشند.
پایه و اساس پرداخت ها باید قانون و مقررات باشد و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای پاداش ها و پرداخت ها سقف مشخص تعیین و به گونه ای قوانین را تصویب کنند که امکان فرار از آنها وجود نداشته باشد.
ایت الله دری یادآور شد: هزاران هزار میلیارد تومان تا پایان سال گذشته به نقدینگی کشور افزوده شد که این امر رکود اقتصاد کشور را به همراه دارد در صورتی که کار، تلاش، تولید و فعال سازی واحدهای صنعتی از مهمترین راهکار های تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور است.
امام جمعه اراک به هفته قوه قضاییه و شهادت شهید بهشتی به دست منافقین کوردل اشاره کرد و گفت
: خون پاک شهید بهشتی و یارانش ، اسلام، انقلاب و فقاهت را تثبیت و جریان ضد انقلاب را از دامان اسلام و انقلاب پاک کرد.
آیت الله دری نجف آبادی، قوه قضائیه عدالت خواه، پاک صفت، امین و خدمتگزار را از اولویت ها و اهداف شهید بهشتی عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه امروز باید در انجام وظایف خود آرمان هایی که در قانون اساسی آمده را در دستور کار خود قرار داده و در زمینه پیشگیری از جرم و نظارت بر اجرای قانون فعال باشد.
خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه های نماز با یاد آوری سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم توسط دولت بحرین افزود: بحرین کشوری شیعی است که هزاران شیعه در آن زندگی می کنند.
وی ادامه داد: آل خلیفه با همدستی آل سعود به مدت پنج سال است که جوانان، زنان و بچه های شیعه را به خاک خون می کشیده و امسال نیز دستور سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم که یکی از رهبران شیعه این کشور است، را صادر کرد.
امام جمعه اراک گفت: شهادت شیخ نمر باقر النمر و فرزندان شیخ زکزاکی باعث عزت بیشتر آنان در بین مسلمانان شده و دشمن جنایت کار را رسوا کرده است.
وی با یادآوری جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز قدس افزود: مردم ایران اسلامی با حضور حداکثری و یکپارچه خود در حمایت از مردم فلسطین در روز قدس به پا خاسته و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان حماسه دیگری را آفریده و عظمت اسلام را به رخ جهانیان و رژیم صهیونیستی خواهند کشید.
برپایی هرچه باشکوهتر مراسم شب های قدر و برگزاری نماز و آیین های دعا و مناجات در این شب ها از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اراک بود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.