اوریون یک بیماری ویروسی است و انتقال این بیماری بیشتراز طریق تماس مستقیم با بزاق دهان یا از طریق تنفس هوای آلوده به ویروس ناشی از سرفه‌های بیمار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در برخی نقاط جهان است، لذا پیشگیری از بروز بیماری، تشخیص به موقع بیماری و مراقبت صحیح از بیمار، در سپری شدن سیر طبیعی بیماری بدون ابتلا به عوارض خطرناک احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار است.

اوریون یکی از بیماری های ویروسی بوده که غدد بزاقی فرد را درگیر کرده و علائم اولیه آن مانند سرماخوردگی خفیف از جمله تب، سردرد، بی قراری، بی اشتهایی، ورم بناگوش و لوزه ها و گوش درد است.

بیماری اوریون در سنین 5 تا 10 سال شایعتر است ،  این بیماری در کودکان زیر 2 سال اتفاق نمی افتد و در افراد ویروس بیماری اوریون از طریق بزاق دهان و تنفس منتقل شده و این بیماری 7 تا 8 روز به طول می انجامد. و در افراد میانسال نیز نادر است.

اوریون نیازی به درمان و استفاده از دارو ندارد ، در بعضی موارد ممکن است ویروس اوریون باعث مننژیت، ورم لوز المعده و یا اورکیت (ورم بیضه ها) گردد که در این صورت حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه نمود.

سردرد شدید همراه با تهوع و استفراغ از نشانه هایی است که باید در بیماری اوریون جدی گرفته شود.

می توان با تزریق واکسن اوریون از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد ، خوردن مایعات گرم، استراحت کافی و جداسازی بیماران از افراد غیر مبتلا می تواند به بهبود بیماری اوریون کمک کند. 

بیمار مبتلا به اوریون نیاز به استراحت دارد و تغذیه مناسب و مقوی در این دوره بسیار حائز اهمیت است. هرچند که بیمار در این دوره با بی‌اشتهایی روبرو است، اما باید سعی کرد با حوصله‌ به او غذا داد تا کمتر دچار ضعف سیستم ایمنی بدن شود و بیماری او تشدید نشود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار