وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور به ویژه در زابل موجب تشدید پدیده گرد و خاک و طوفان شن خواهد شد.

تشدید پدیده گرد و خاک در نواحی شرقی کشوربه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی امروز برای نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

شدت بارش ها امروز در مناطق مختلف شمالی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و استان گلستان خواهد بود که در مناطق مذکور احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت در مناطق کوهستانی و دره های پر شیب وجود دارد برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی برای شمال غرب سواحل جنوبی دریایی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال شرق و همچنین طی این مدت ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی برای جنوب شرق کشور پیش بینی می شود امروز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تشدید وزش باد موجب گرد و خاک در برخی مناطق استان های اصفهان، مرکزی، قم و سمنان، تهران و البرز خواهد شد طی سه روز آینده وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور به ویژه در زابل موجب تشدید پدیده گرد و خاک و طوفان شن خواهد شد.

لازم به ذکر است، طی سه روز آینده بخش های مرکزی و شرقی خلیج فارس و شرق دریایی عمان مواج پیش بینی می شود، همچنین با توجه به سرعت وزش باد و تشکیل توده های گرد و خاک بر روی کشور بر روی کشور عراق و انتقال شرق سوی آن امروز برای مناطق غرب و جنوب غرب کشور به ویژه استان های ایلام و خوزستان پدیده گرد و غبار پدیده گرد و غبار موجب کاهش هوا و دید افقی خواهد شد. بنابراین توصیه می شود بیماران قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری نمایند.
 
 
***تهران در گرمترین ساعت به 36 درجه سانتی گراد می رسد
 
معصومه احمدی کارشناس هواشناسی در تشریح وضع آب و هوای کشور گفت: طبق پیش بینی ها امروز برای سواحل شمالی به ویژه سواحل شرقی دریایی خزر شمال شرق و ارتفاعات شرقی البرز بارندگی داریم و استان های گلستان خراسان شمالی، خراسان رضوی و بخش های شمالی استان سمنان رگبار و رعد و برق و حتی آبگرفتگی پیش بینی می شود.
 
برای تهران نیز امروز آسمانی صاف و در بخش های جنوبی آن وزش باد پیش بینی می شود همچنین دمای هوای تهران در گرمترین ساعت به 36 درجه سانتی گراد می رسد.
 
تشدید پدیده گرد و خاک در نواحی شرقی کشور
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: گرد وخاک ، نواحی شرقی ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۵
آقا بگو ماه دیده نميشه خودتو راحت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۵
ای بابا! یعنی مظلوم ترین شهر ایران همین زابله! الوده ترین شهر جهانم که شد! الان که تابستونه دما تا 53 درجه راحت میاد! بادهای 120 روزه هم که هست که شدت گرما رو دو برابر میکنه به علاوه گردوخاک شدید که اصلا تنفس سخته! زمستونم اینقدر هواش سرد میشه که باز هم به دلیل وزش باد این سرما هم غیرقابل تحمل میشه! اقا کسی توو این شهر پیگیری نمیخواد! شما به همون هوای استان های غربی و تهران برسین!
آخرین اخبار