سرپرست فرمانداری ورزقان گفت: هماهنگی و صورتجلسه ای که مابین فرمانداری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیرعامل شرکت مس آذربایجان منعقد شده ، بیمارستان ورزقان تا پایان امسال تجهیز و راه اندازی می شود.

صابر تقویمی در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر نیاز و خواسته اهالی شهرستان ورزقان به وجود بیمارستان ، افزود:ساختمان این بیمارستان سالهاست که احداث و آماده بهره برداری است .

وی گفت : قرار شدهزینه عوارض تفکیک دومیلیاردو چهارصدو بیست میلیون ریال از طرق مس سونگون به شهر داری پرداخت شود و دانشکاه علوم پزشکی تبریز در طی امسال بیمارستان ورزقان را برای رفع مشکلات اهالی این شهرستان تجهیز و راه اندازی کند.

سرپرست فرمانداری ورزقان همچنین از پرداخت نشدن حق عوارض 20 میلیارد ریالی شهرداری ورزقان از طرف بنیادمسکن خبرداد و گفت : در زمان احداث اماکن بعد ازلزله سال 91 در شهر ورزقان مقرر شده این عوارض از اهالی دریافت نشود و در عوض سازمان بنیاد مسکن کشور این رقم را پرداخت نماید که با توجه به پی گیری های متععد تابحال عملی نشده است. تقویمی گفت: پرداخت این مبلغ شهرداری ورزقان را در امر خدمات رسانی به اهالی این شهر را بیشتر یاری می کند.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی از سرمایه گزاری ماهانه صد میلیاردریال شرکت ملی مس ایران در احداث طرح بزرگراه خواجه – ورزقان خبرداد .

رضا علیزاده با ضروری دانستن احداث این طرح برای رفاه اهالی و توسعه اقتصادی و اشتغال این شهرستان گفت: طبق توافق بعمل آمده با شرکت ملی مس ایران هیچ گونه مشکل تامین اعتبار برای اجرای این طرح وجود ندارد و پیمانکاران می توانند با تلاش شبانه روزی در احداث این طرح ماهانه صد میلیارد صورت وضعیت قانونی ارائه نموده و دریافت نمایند.

عملیات اجرایی بزرگراه خواجه – ورزقان به طول 45 کیلومتر با سرمایه گذاری شرکت ملی مس ایران و با اجرای راه و شهرسازی استان سه سال است که شروع شده و تابحال ده درصد پیشرفت فیزیکی دارد.اعتبار احداث این بزرگراه بیش از سیصد میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی همچنین الحاق این شهرستان به منطقه آزاد ارس را ضروری دانست و از رایزنی های کارشناسی با مسئولین مناطق آزاد کشور خبرداد و گفت: با توجه به وجود معادن عظیم مس و طلا و سرمایه گزاری های کلان در تولید مس و طلا در این شهرستان و نظر مثبت کارشناسان مناطق آزاد کشور در آینده نزدیک با تصویب هیات محترم دولت شاهد الحاق شهرستان ورزقان به منطقه آزاد ارس خواهیم بود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار