مشهد؛

ورود روزانه سه کودک به مراکز بهزیستی خراسان رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: روزانه سه کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال به مراکز سازمان بهزیستی در استان خراسان رضوی معرفی می شوند.

ورود روزانه سه کودک به مراکز بهزیستی خراسان رضویبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حمیدرضا پوریوصف افزود: از این تعداد ورودی ۱٫۳ درصد مربوط به کودکان زیر ۲ سال بی سرپرست، شامل کودکان سالم و یا دارای معلولیت است که به مجموعه شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) معرفی می شوند.

وی گفت: به این ترتیب ورودی کودکان زیر ۲ سال به شیرخوارگاه تحت نظارت بهزیستی ماهانه بین ۳۰ تا ۴۰ کودک است.

وی با اشاره به شرایط خاص و ویژه مشهد به واسطه وجود بارگاه رضوی در افزایش رها کردن کودکان، سالمندان و بیماران روانی مجهول الهویه، افزود: به همین دلیل خراسان رضوی روزانه با ۲ نفر ورودی بیمار روانی مزمن، معلول و یا سالمند رها شده مواجه است که این افراد در نهایت در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی  گفت: سالانه حدود هزار مورد از افراد رها شده و بی سرپرست در بخشهای مختلف، در مراکز بهزیستی خراسان رضوی رسوب کرده و ماندگار می شوند.

در خراسان رضوی بیش از ۹۷ هزار معلول شامل سالمند، بیمار روانی مزمن و معلولان جسمی، حرکتی، ناشنوا و نابینا شناسایی و دارای پرونده در بهزیستی استان هستند.

انتهای پیام//


 

برچسب ها: ورود ، کودک ، مراکز ، بهزیستی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار