مشهد؛

هشدار سایبری پلیس فتا به کاربران شبکه های اجتماعی

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در هشداری تازه از نرم افزار جدید هک پیامک گوشی تلفن همراه خبر داد.

هشدار سایبری پلیس فتا به کاربران شبکه های اجتماعیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به اینکه اخیراً نرم افزاری توسط کارشناسان فنی پلیس فتا شناسایی شده که قابلیت دسترسی به پیامک های داخل گوشی فرد را دارد، گفت: یکی از آسیب های نرم افزار هک پیامک در رابطه با عضویت در شبکه های اجتماعی و ساخت ایمیل می باشد زیرا بازیابی رمز عبور و یا عضویت در شبکه های اجتماعی نیازمند ارسال کد پیامک شده از طرف شبکه اجتماعی مذکور به فرد درخواست دهنده است.

وی افزود: با دسترسی به محتوای پیامک های فرد قربانی این امر نیز متصور است که از شبکه اجتماعی  یا ایمیل قربانی نیز مورد سوء استفاده واقع شود و حتی با تغییر شماره تماس شبکه اجتماعی را از دسترس قربانی خارج و با شماره دیگری به فعالیت در شبکه اجتماعی که با نام و مشخصات  مخاطبان قربانی ایجاد شده به فعالیت ادامه دهند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود: این نرم افزارهای جاسوسی معمولا از راه هک کردن گوشی نیست و غالباً از راه یک پیشنهاد اغراق آمیز و وسوسه کننده مانند افزایش اعضای گروه یا کانال است.

جهانشیری گفت: کاربران شبکه های اجتماعی باید قبل از دانلود و نصب نرم افزارهای ناشناس با کسب یا افزایش آگاهی از افراد مطلع از نحوه عملکرد آن اطلاع کافی به دست آورند.

انتهای پیام//


 

برچسب ها: هشدار ، سایبری ، پلیس فتا ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار