مشهد؛

تبدیل صندوق های صدقات فلزی به دستگاه های خودپرداز

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : صندوق های صدقات سنتی فلزی در سراسر کشور بزودی به دستگاه های خود پرداز الکترونیکی تبدیل می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد رهبر در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در مشهد افزود :در این طرح جدید نیکوکاران می توانند با کارتهای خود پرداز وجوه خیر خواهانه خود را بصورت الکترونیکی پرداخت کنند .

وی با اشاره به اینکه حداقل مبلغ صدقه از طریق این دستگاه ها حداقل هزار تومان است گفت: فرد خیر می تواند این مبلغ را تا هر آنچه در نظر دارد افزایش دهد .

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود :این طرح با هدف امنیت بیشتر وجوه صدقات و کمتر هزینه بر بودن دستگاه های خود پرداز نسبت به صندوق های فلزی انجام می شود .

رهبر گفت : نصب و راه اندازی این دستگاه ها از پایان ماه مبارک رمضان در تهران و چند استان کشور بطور همزمان آغاز شده که به تدریج در سایر استانها بویژه خراسان رضوی نیز ادامه می یابد.

وی تصریح کرد : بیمارستانها ، دانشگاه ها ، دستگاه های دولتی ، بانکها ، ایستگاه های قطار شهری، پایانه های مسافربری، راه آهن و فرودگاه ها از جمله مراکزی هستند که این طرح در آنها اجرا می شود .

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت : نصب این دستگاه ها باعث افزایش ضریب امنیت صندوق ها و افزایش قابل توجه حجم منابع حاصل از مشارکتهای مردمی نیز خواهد شد .

رهبر افزود : سالانه بیش از 100 میلیارد تومان کمک مردمی از طریق صندوق های صدقات در کشور جمع آوری می شود .

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه بیش از 4 میلیون مددجو در سراسر کشور تحت پوشش این کمیته قرار دارند خاطر نشان کرد : ا میلیون و 400 هزار نفر از این افراد سالمند ، 1 میلیون و 300 هزار نفر زنان سرپرست خانوار و مابقی بیماران خاص و صعب العلاج ، ایتام ، دانش آموزان و طلاب نیازمند هستند .

رهبر با اشاره به اینکه 2 هزار و 516 مددکار در سراسر کشور بصورت مستقیم با خانواده های مددجویان در ارتباط هستند گفت : هر مددکار سالانه بین 800 تا 500 پرونده ازمددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را رسیدگی می کند .

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار