یک مقام بلند پایه کره جنوبی از توافق این کشور و آمریکا برای محدود کردن توانایی تسلیحاتی کره شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام بلندپایه کره جنوبی گفت این کشور و آمریکا روز چهارشنبه توافق کردند طی چند ماه آینده تلاش هایی جدی را برای جلوگیری از ارسال پول نقد برای کره شمالی انجام دهند تا توانایی پیونگ یانگ در زمینه توسعه تسلیحات هسته ای محدود شود.

این مقام بلندپایه کره جنوبی افزود این توافق در نشست "چو تائه یونگ،" معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی و "تونی بلینکن،" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در واشینگتن و در چارچوب سومین مرحله از رایزنی های راهبردی سطح بالای دو کشور درباره سیاست کره شمالی به دست آمد.
چو تائه یونگ پس از مذاکراتی چهار ساعته با بلینکن گفت :« ما درمورد ضرورت افزایش تلاش ها به منظور تحت فشار قرار دادن کره شمالی و وادار شدن این کشور به تغییر محاسبات راهبردی خود توافق کردیم. به ویژه ما توافق کردیم تلاش ها برای جلوگیری از ارسال پول نقد برای کره شمالی افزایش یابد.»

وی افزود :«‌ ما در چارچوب اجرای تحریم های بین المللی علیه کره شمالی توافق کردیم طی دو تا سه ماه آینده تلاش های گسترده ای را به منظور قطع جریان پول نقد برای کره شمالی به کار بگیریم تا از این طریق توانایی پیونگ یانگ در زمینه ادامه توسعه هسته ای تا حد امکان محدود شود.»

کره شمالی سال های 2006 ، 2009 و 2013 سه آزمایش هسته ای انجام داد. این کشور ماه ژانویه امسال نیز چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار