رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس گفت: سهام عدالت یکی دارایی بدون مالکیت رها شده در اقتصاد ایران است که در آینده می تواند تبعات زیادی داشته باشد.

سهام عدالت زمینه فساد بزرگ در اقتصادکشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی  افزود:100هزار میلیاردتومان از 56شرکت بزرگ کشور از نفت وگاز وصنعت ومعدن وبانکی وسرمایه ای و..در اختیار سهام عدالت و هیئت مدیره آن است.

پورابراهیمی تصریح کرد:40درصد مالکیت بهترین شرکت های ما رها سازی شدند نه در اختیار مردم است وچیزی از سود آن عاید آنها می شود و نه دولت برآن دسترسی دارد.

وی گفت:با تصمیمات اولیه برای اجرای سهام عدات 250عضو هیئت مدیره منصوب کردند که این اعضا خود را به کسی پاسخگو نمی دانند به گونه ای که روند نظارت های قانونی در مجامع شهرستانی و استانی این شرکت برعکس است.

وی شرایط سهام عدالت را اول باعث ناکارآمدی در اقتصاد ایران و دوم هم موجب فساد در آینده دانست واظهار کرد: این عدم پاسخگویی هیئت مدیره سهام عدالت درآینده زمینه ساز فساد بزرگ خواهد بود.

وی تصریح کرد: نمونه این نگرانی ها در شرکت مس وجود دارد که بخشی از ان شرکت نیز در اختیار سهام عدالت است.

پورابراهیمی تاکید کرد: ما از ایجاد بازار بدهی دولت حمایت می کنیم واستقبال می کنیم اخیرا دولت خواهان تامین مالی برای45هزار میلیاردتومان بدهی خود شده است وحرف ما این است که دولت برای تمام بدهی خود درخواست تامین مالی بدهد

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس گفت:عدم امکان جذب سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام یکی از چالش های ما است.

وی از دیگر چالش های اصلی در اقتصاد کشور را بالا بودن نرخ تامین مالی دانست.
نماینده مردم کرمان ومجلس تصریح کرد:نرخ تامین مالی کشور ما 5برابر کشورهای عربی همسایه
وکشورهایی مانند هند وپاکستان است .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار