مشهد؛

گذر از بحران سال آبی با مشارکت مردم و بهره برداران

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: گذر از این بحران نفس گیر، تنها در سایه مشارکت مردم و بهره برداران و همدلی مدیران شهرستان میسر شد.

گذر از بحران شدید سال آبی با مشارکت مردم و بهره برداران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، خالقداد عرب افزود : مدیریت منابع آب نیازمند برقراری یک گفتگوی دوطرفه و پایدار است که اداره آب شهرستان تربت حیدریه در این خصوص به خوبی عمل کرده است.

مدیر اداره آب شهرستان تربت حیدریه با اشاره به همکاری خوب کشاورزان رشتخواری در تجهیز چاه ها به کنتور هوشمند گفت : در حال حاضر صرفا چاه های معدودی وجود دارند که به دلیل مسائل فنی، هنوز عملیات نصب کنتور هوشمند برای آن ها به طور کامل صورت نگرفته و در عین حال حجم برداشت آب در این چاه ها نیز دائما از طریق برق مصرفی مربوطه کنترل می شود و لذا امکان اضافه برداشت در آن ها وجود نخواهد داشت.

مهدی طلعتی عنوان کرد: وضعیت منابع آب در دشت رشتخوار از تمام دشت های استان خراسان رضوی بحرانی تر بوده و لذا کنترل برداشت از منابع آب در این شهرستان و همچنین اهتمام در انسداد فوری چاه های غیرمجاز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار نیز گفت : تاکنون حدود 30 درصد از اراضی شهرستان که قابلیت استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار را داشته اند به این سامانه ها مجهز شده اند و از همین محل سالانه حدود 35 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب صورت می گیرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار