استاد روزنامه نگاری و رسانه کشور گفت: هیچ گاه فضای مجازی را حریف خودتان ندانید واز آن لولو برای خودنسازید.

خبرنگاران نباید فضای مجازی را لولو کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلال خوش چهره درمراسم روز خبرنگار در کرمان گفت: خبرنگاران باید دقت داشته باشند این شغل انسان نیست که انسان را بزرگ می کند بلکه این انسان است که می تواند شغلش را بزرگ کند.

وی تصریح کرد: نمی توان به عنوان خبرنگار به خود ببالیم ولی در پاسخ برای سوالات مردم وحتی سوالات پیش پاافتاده جوابی نداشته باشیم.

وی بیان کرد: خبرنگاری شغلی است که هم سهل است وهم ممتنع به راحتی می توان با دردست گرفتن دوربین گفت خبرنگاریا عکاس خبری ام یا به واسطه ارتباطات فامیلی امتیاز نشریه را بگیرم وعنوان روزنامه نگارداشته باشم که خبرنگار این چنین تعریفی ندارد.

وی گفت: خبرنگاری که از طریق آموزش و تجربه کردن وکار زیاد حرفه ای شده است وحرف برای گفتن در جامعه دارد خبرنگار واقعی است.

وی بیان کرد: چرا شبکه مجازی را لولو کردیم، شبکه مجازی وسیله ای است برای اطلاع رسانی وامتیاز ما براین شبکه مجازی در تحلیل محکم چرایی و چگونگی حوادث است.

خوش چهره اظهار کرد:شبکه مجازی محل به رخ کشیدن هنر مردم در عرصه اطلاع رسانی است اگر ما عقب هستیم از این اطلاع رسانی این مشکل ماست و اگر ما خودمان را آماده نکرده ایم مقصرخودمان هستیم ونباید نگران رقابت فضای مجازی باشیم .

وی با تاکید براینکه باید هنر چرایی وچگونگی اتفاق را برای مردم ماخبرنگاران توضیح دهیم ،گفت: در واقعه کودتای ترکیه رسانه های ایران از مردم در عرصه اطلاع رسانی عقب ماندند زیرا تصمیم گیری در خصوص اطلاع رسانی دیر رخ داد.

این استاد روزنامه نگاری کشور تصریح کرد: مشکل ناتوانی ما در برخورد مناسب با تکنولوژی است این لولو را از خودمان دور کنیم.

وی گفت: ماچالشی با مسئولین نداریم زیرا ما چریک نیسیتم که بخواهیم بجنگیم چرا از تعامل استفاده نمی کنیم .

خوش چهره تصریح کرد: باید از مدیران خواست که با ما تعامل داشته باشند نترسند ازما ، خبرنگار منشا آگاهی ها در سطح جامعه باید باشد.

وی خاطرنشان کرد : خبرنگاران از جهت افکار عمومی ونهادهای دولتی وغیردولتی تحت فشار هستند واین خبرنگاران هستند که باید مشخص کنند برخورد با قضایا از چه نوعی باشد و تحت هیچ فشاری قرار نگیرند.

وی افزود: نهادهای رسمی بدانند ما خبرنگار بولتن نویس نیستیم که توقعات سازمانی را براورده کنیم، با این روش خبرنگار بین چرخ ودنده های انتظارات سازمانی له می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار