وبسایت "پاکستان تودی" در مطلبی به روابط ایران و پاکستان در روزهای اخیر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت پاکستان تودی، روابط پاکستان با هند، افغانستان و آمریکا این روزها به سردی گراییده است؛ اما در هفته های اخیر پاکستان تلاش کرده است روابط خود را با ایران تقویت کند. تلاشها برای بهبود روابط با ایران اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شد؛ یعنی زمانی که مشاور امنیت ملی پاکستان به مدت 3 روز به ایران سفر کرد. دو طرف علاوه بر بهبود امنیت مرزها، در خصوص تهدید گروه تروریستی داعش گفتگو کردند. 

چند روز پیش هم معاون وزیر امور خارجه پاکستان به ایران سفر کرد. دو طرف در خصوص گروه تروریستی داعش صحبت کردند. حالا "محمد کاظم سجادپور،" رئیس مرکز آموزش و پژوهش های وزارت امور خارجه ایران برای حضور در نشستی در اسلام آباد به پاکستان سفر کرده است. این بدان معناست که نخستین مرحله برای از بین بردن بی اعتمادی و بهبود روابط میان دو کشور با موفقیت سپری شده است. حالا دو طرف باید سرمایه گذاری های مشترک را آغاز کنند و اقدامات نیمه کاره از جمله خط لوله انتقال گاز را به پایان برسانند.

پاکستان تودی در ادامه این مطلب نوشت: اسلام آباد که هم اکنون در انزوای بین المللی قرار دارد، تصمیم درستی برای بهبود روابط با ایران گرفته است. حتی واشینگتن هم که در زمان دولت بوش ایران را در فهرست به اصطلاح "محور شرارت" قرار داده بود، حالا تصمیم گرفته است -- بدون توجه به مخالفت سعودی ها و صهیونیست ها -- روابط خود را با تهران تقویت کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار