حداد عادل در آیین تجلیل از خادمان امام رضا(ع):

مرجع امام رضا(ع)، غنی ترین ظرفیت برای مبارزه با جنگ نرم فرهنگی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مقابله با جنگ نرم باید از همه ظرفیت های فرهنگی در کشور استفاده کنیم که یکی از غنی ترین ظرفیت فرهنگی در ایران، وجود مرجع حضرت امام رضا است.

مرجع امام رضا(ع)، غنی ترین ظرفیت برای مبارزه با جنگ نرم فرهنگی استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "غلامعلی حداد عادل" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز 23مرداد در آیین تجلیل از خادمان آستان امام رضا(ع) که با عنوان "خادمین شمس" در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد اظهار داشت: همان طور که باید با اقتصاد مقاومتی در برابر بدخواهان مقابله کنیم، باید با فرهنگ مقاومتی هم مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: این سرود ای ایران که می گوید دور از تو اندیشه بدان، باید بگویم که اندیشه بد به ایران اسلامی هجوم آورده است. همه شما شاهد هستید که یک جنگ فرهنگی برای بی اخلاق و بی ایمان کردن نسل جوان و متلاشی کردن بنیان خانواده ایجاد شده است. 

حدادعادل تصریح کرد: همان طور که جنگ اقتصادی در قالب تحریم آغاز شده است، یک جنگ نرم فرهنگی هم به وجود آمده است. برای مقابله با این جنگ باید از همه ظرفیت های فرهنگی در کشور استفاده کنیم. یکی از غنی ترین ظرفیت فرهنگی در ایران، وجود مرجع حضرت امام رضا است. 

وی در ادامه سخنان خود گفت: از برکت های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی همین بود که اعیاد مذهبی و ملی به یکدیگر نزدیک شده اند.

وی در ادامه با اشاره به عشق ایرانی ها به زیارت قبور ائمه گفت: ایرانی ها با همه عشق و علاقه ای که نسبت به زیارت امام حسین داشتند، حداقل 2،3دهه در دوران صدام از زیارت محروم شدند. حتی آن هنگامی هم که زیارت در دوران صدام آزاد شد، با چه شرایطی زیارت انجام می شد.

حداد عادل همچنین با اشاره به رفتار وهابی ها با قبور ائمه در آرامستان بقیع اظهار داشت: حتی ببینید آن زمانی که حج تعطیل نشده بود، وهابی ها با شیعیانی که به ائمه عرض ارادت و علاقه داشتند، چگونه برخورد می کردند.

وی ادامه داد: در تمام دوران، چه آن زمان که متوکل یا صدام بر بغداد یا وهابی ها بر حجاز حکومت می کردند، ایرانی ها همیشه عقده دل خود را کنار ضریح امام رضا(ع) خالی می کردند و هنوز هم چنین است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار