برتری کلینتون بر ترامپ در ایالت‌های تعیین‌کننده/ کمپین نامزد دموکرات موفق‌تر در جمع‌آوری کمک مالی

تحلیلگران معتقدند با وجود پیشی‌گرفتن کمپین کلینتون در جمع‌آوری کمک مالی، هنوز فرصت جبران برای نامزد جمهوری‌خواه وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یو‌اس‌ای تودی در مطلبی نوشت: هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا، که از رقیب جمهوری‌خواه خود در رقابت‌های انتخاباتی پیشی گرفته، اکنون نیز در حال جمع‌آوری حمایت مالی بیشتری از ایالت‌های تعیین‌کننده است.

او ماه گذشته موفق شد کمک مالی بیشتری از 10 ایالت مهم و تعیین‌کننده در انتخابات آمریکا در رقابت با ترامپ دریافت کند. در یک ایالت نیز دو رقیب به لحاظ مالی به یک اندازه حمایت مالی شدند.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ماه گذشته بیش از 52 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد. در حالی که مبلغ کمک مالی به کمپین ترامپ معادل 36 میلیون و 700 هزار دلار بود. کلینتون همچنین به لحاظ هزینه تبلیغات تلویزیونی و تعداد افرادی که در کمپین انتخاباتی او خدمت می‌کنند از ترامپ پیشی گرفته است.

بر اساس نظرسنجی‌های اخیر، نامزد دموکرات، رقیب جمهور‌خواه خود را در ایالت‌های مهم پنسیلوانیا، فلوریدا، اوهایو و نیوهمپشایر پشت سر گذاشته است. ترامپ در دوره مقدماتی مخارج انتخاباتی‌اش را از ثروت خود تأمین می‌کرد و تا پایان مه (31 روز منتهی به 12 خرداد) گروهی برای جمع‌آوری کمک مالی تشکیل نداد. او در خصوص مسائل مالی روی کمیته ملی جمهوری‌خواهان حساب می‌کند. وی تاکنون فهرست کامل حامیان مالی خود را منتشر نکرده است.

تحلیلگران مسائل سیاسی وابسته به حزب جمهوری‌خواه معتقدند با وجود برتری کلینتون در جمع‌آوری کمک مالی، برای ترامپ همچنان فرصت جبران وجود دارد. یکی از آن‌ها در همین خصوص گفت: مسئله مهم این است که آیا ترامپ می‌تواند به رأی‌دهندگان اطمینان دهد که نسبت به کلینتون برتری بیشتری برای تصدی مقام ریاست‌جمهوری دارد. پول بیشتر به معنای داشتن دست بالا در انتخابات است. اما هنوز راه زیادی تا پایان روند انتخاباتی باقیست که قضاوت زودهنگام را نامعتبر می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار