بهای جهانی نفت در معاملات اواسط روز دوشنبه با روند کاهشی همراه بود.

اُفت بهای طلای سیاه در پی افزایش مشتقات نفتی چین/ سقوط نفت برنت به کانال 49 دلاربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات اواسط روز دوشنبه با روند کاهشی همراه بود. بهای جهانی طلای سیاه به تأثیر از افزایش صادرات مشتقات نفتی چین، بالا رفتن بهره‌برداری از سکوهای جدید نفتی آمریکا پس از 8 هفته و چشم‌انداز رشد صادرات نفت عراق و نیجریه، نزدیک به 3 درصد سقوط کرد.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 49 سنت کاهش 49 دلار و 39 سنت معامله شد. نفت پایه آمریکا نیز با یک دلار و 27 سنت کاهش 47 دلار و 25 سنت داد و ستد شد.

بر این اساس، صادرات دیزل و بنزین چین در ماه گذشته میلادی رشد چشمگیری داشت و از 145.2 به 181.8 درصد رسید. از سوی دیگر، بهره‌برداری از 32 سکوی نفتی آمریکا به‌تنهایی عرضه نفت در این کشور را تا 200 هزار بشکه در روز افزایش داده است. عراق و نیجریه نیز پس از فروکش کردن مشکلات داخلی به افزایش میزان صادرات نفت روی آورده‌اند. حجم صادرات نفتی عراق از میدان نفتی کرکوک بیش از 150 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

درنهایت، پیش‌بینی تحلیلگران در خصوص بی‌نتیجه بودن نشست آتی اوپک برای مهار عرضه بیش‌ از حد نفت، بهای طلای سیاه را کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار