مصوبات هیئت خرید کتاب در هفته گذشته از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلاصه مهمترین اخبار ادبی هفته قبل را در ادامه می خوانید:

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید خود از یک کتابفروشی گفت: دستورالعمل طرح تفویض ممیزی کتاب به ناشران ابلاغ شده است. از طرفی اعضای حقیقی و حقوقی کمیته‌ ناشران برای انجام این طرح، انتخاب شده‌اند.

در هفته‌ای که گذشت، خبرهایی درباره خرید کتاب به گوش رسید. بر طبق اخبار، مصوبات جلسه 556 هیئت انتخاب و خرید کتاب در هفته گذشته اعلام شد. بر طبق این اعلام خرید تعداد 174 عنوان کتاب در 42 هزار و 260 نسخه به مبلغ 5 میلیارد و 866 میلیون و 500 هزار ریال به تصویب این هیئت رسید.
 
در این میان خبرهایی از نمایشگاه ها نیز در فضای رسانه ای منتشر شد. با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، نمایشگاه نوشت افزار ایرانی، اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

در این مراسم سردار آزادی، معاون هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهمترین حمایت دولت از نوشت افزار ایرانی اسلامی این است که ورود نوشت افزار خارجی را به کشور محدود و ممنوع کنند.

همچنین در هفته گذشته، اختتامیه نخستین کنگره شعر نیایشی است که  هفته گذشته در قم برگزار شد. در این مراسم محمدعلی مجاهدی، شاعر شعر آیینی گفت: ماهیت تمام ادیان ابراهیمی مقوله های مرتبط با توحید است. اگر توحید از ادیان حذف شود، چیزی باقی نمی ماند.



انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.