سازمان کشورهای صادر کننده نفت امیدوار است با ایجاد تعادل در بهای نفت، از اشباع بازار و کاهش بیش از اندازه دوباره قیمت آن جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین املل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت اویل پرایس نوشت: صحبت های اخیر مطرح شده در خصوص فریز احتمالی تولید نفت در کشورهای عضو اوپک و روسیه، باعث شده تا بهای طلای سیاه با افزایشی جزئی مواجه شود. با این حال احتمال دارد سازمان اوپک از افزایش بهای نفت به بیشتر از 60 دلار جلوگیری کند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، و خالد فلاح، همتای عربستانی وی، روز دوشنبه در حاشیه اجلاس گروه 20 در چین با یکدیگر دیدار کردند. در بیانیه ای مشترک که از سوی این دو وزیر منتشر شد، گفته شده: "ضرورت بسیار بالایی وجود دارد تا نوساناتی که به ثبات و رشد جهانی آسیب وارد می کنند کاهش یابد." در همین راستا دو وزیر با یکدیگر توافق کردند تا با همکاری مشترک و همکاری با سایر تولید کنندگان به تثبیت بهای نفت بپردازند. 

نواک اظهار کرد فریز تولید نفت یکی از راه های احتمالی برای تثبیت بازار است. در همین حال همتای عربستانی وی اظهار کرد فریز نفت تنها راه حل نیست، هرچند که در خصوص گزینه های دیگر دو کشور صحبتی نکرد.

اعضای اوپک احتمالا در زمینه افزایش بهای نفت بسیار محتاطانه عمل خواهند کرد. این سازمان در نظر دارد تا بهای نفت را افزایش دهد؛ اما نمی خواهد بها تا سطحی بالا رود که تولید کنندگان نفت شیل آمریکای شمالی تولید خود را افزایش دهند. در نتیجه این طرح، پیش‌بینی شده که سازمان اوپک در جلسه آتی خود تولید نفت را چندان کاهش ندهد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، پس از دیدار با دبیر کل اوپک، اظهار کرد وی و سایر اعضای این سازمان امیدوار هستند بهای نفت را به 50 تا 60 دلار به ازای هر بشکه افزایش دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار