در حالی که ترامپ از لغو طرح کاهش نرخ مالیات خبر می‌دهد، دستیارانش به شرکت‌های اقتصادی اطمینان می‌دهند این طرح همچنان پابرجاست.

نیویورک تایمز: تناقض آشکار در اظهارنظرهای اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ درخصوص طرح مالیاتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت: روز پنج‌شنبه و چند ساعت پس از آنکه «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از لغو طرح کاهش یک هزار میلیارد دلاری نرخ مالیات خبر داد، دستیاران وی به یکی از شرکت‌های کوچک اقتصادی اطمینان دادند این طرح همچنان پابرجاست. ستاد انتخاباتی ترامپ سپس به اندیشکده محافظه‌کار «Tax Foundation» که دفتر مرکزی آن در شهر واشینگتن قرار دارد، اطلاع داد این نامزد جمهوری‌خواه در واقع تصمیم به لغو این طرح گرفته است. 
 
در ادامه گزارش آمده است با در نظر گرفتن این دو اظهارنظر متناقض، می‌توان گفت یکی از آن‌ها دروغ یک‌هزار میلیارد دلاری است. مسئله اصلی این است که آیا در طرح مالیاتی ترامپ، مؤسسات کوچک اقتصادی نیز باید همانند شرکت‌های بزرگ 15 درصد مالیات بپردازند و یا اینکه این مؤسسات نیز مشمول طرح پرداخت 33 درصدی مالیات بر درآمد خواهند بود.  

اظهارنظرهای متناقض درخصوص طرح مالیاتی ترامپ در حالی از سوی ستاد انتخاباتی وی مطرح می‌شود که این نامزد جمهوری‌خواه و مشاورانش چندین ماه برای اصلاح جزئیات این طرح صرف کرده‌اند. با این وجود، به نظر می‌رسد ارائه دو نوع تفسیر از یک طرح واحد به نفع ستاد انتخاباتی ترامپ تمام شده باشد.  

لغو طرح کاهش مالیات ترامپ، بنا به ادعای وی، از افزایش بدهی دولت آمریکا جلوگیری خواهد کرد. از سوی دیگر، ترامپ با وعده اجرای این طرح، حمایت «فدراسیون ملی کسب‌و‌کار مستقل» آمریکا -یکی از مؤسسه‌های مالی تأثیرگذار در میان شرکت‌های کوچک اقتصادی- را جلب کرده است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار