٢٣٠ هزار دانش اموز استان به مدرسه رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ زنگ آغاز سال تحصیلی امروز در مدارس استان نواخته شد.

آغاز سال تحصیلی

در مراسمی که امروز بصورت نمادین در هنرستان شهید چمران قزوین با حضور مسولان استان برگزار شد ، دانش آموزان آغاز سال تحصیلی را جشن گرفتند.

230 هزار دانش آموز استان امسال در یک هزار و 472 واحد آموزشی تحصیل خواهند کرد.


16 هزار معلم هم کار آموزش دانش آموزان را برعهده دارند.



رئیس انجمن اولیا و مربیان کشور در این مراسم گفت: هدف اصلي از ورود به مدارس تقويت روح و شخصيت افراد است  چرا كه درس و تحصيل وسيله است.

احمدی افزود: شخصيت قوي به بركت فكر قوي حاصل ميشود و همه درسها براي اين است  كه دانش اموزان را به يك شخصيت قدرتمند با فكرو عمل زيبا  تبديل کنند.

وی با اشاره به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت : حافظ دین و قلبتان باشید .

نماینده ولی‌فقیه در استان هم در این مراسم گفت: اگر نهال علم و دانش را در زمین آماده و مستعد قرار دهیم، علم رشد می‌یابد و زمینه‌ی رشد و اعتلای علم زمانی فراهم می‌شود که همراه با تزکیه باشد.

آغاز سال تحصیلی با حضور 230 دانش آموز در قزوین به روایت تصویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: انبیاء، ائمه اطهار و شهدا به واسطه این‌که عندالهی بودند، ماندگار و همیشگی شدند و لازم است دانش‌آموزان نیز بر روی این قاعده بیشتر تفکر کنند و در مسیر آن قرار گیرند.

استاندار قزوین دیگر سخنران این مراسم  با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس گفت : ما با تجهيز خود به علم و ايمان بايد ادامه دهنده راه آنان باشيم.

فریدون همتی افزود : بعد از انقلاب ما شاهد پيشرفت و تحول اساسي در حوزه ی علم و دانش بوديم که در زمينه ي نانو هم جز كشورهاي برتر دنيا هستيم.

استاندار گفت :علم تنها كافي نيست ،  مسئله ي مهمتر تقويت ايمان است چرا که آينده ملت ها در گرو اين است  كه علم و ايمان را در كنار هم وتوامان داشته باشیم.
آغاز سال تحصیلی با حضور 230 دانش آموز در قزوین به روایت تصویر

همتی همچنین با تاکید بر مشارکت مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن ، از سفر رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: چهارشنبه ميزبان رئيس جمهور هستيم و از مردم می خواهم که استقبال خوبي داشته باشند چرا که  تقويت رئیس جمهور و حمايت از او ، تقويت نظام است .

داوود محمدی نماینده ی مردم قزوین ,البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه زمان زیادی از عمر فرزندان ما در آموزش و پرورش و خانواده است گفت : در کنار آموزش باید به پرورش هم توجه کرد چرا که امروز مشکل دنیای غرب و جوامع بشری فقدان معنویت و معرفت است به با توجه به آن می توان گام های موثری برای فرزندان برداشت .

آغاز سال تحصیلی با حضور 230 دانش آموز در قزوین به روایت تصویر

 مدیر کل آموزش و پرورش هم  شعار سال تحصيلي جدید را « مهري ماندگار با تدبير و اعتدال همگام با نشاط علمي و معنوي» اعلام کرد.

 قاسمی با اشاره به سفر هیات دولت به استان گفت: قرار است در این سفر 20 میلیار تومان پروژه آموزش و پرورش افتتاح شود .

در پایان این مراسم از دانش اموزان برگزیده هنرستان  چمران تجلیل شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار