همزمان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان، طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان در استان اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان قزوین گفت: این طرح  در سه جمعیت مختلف طیور شامل پرندگان موجود در بازارچه ها و باغ وحش ها، طیور بومی روستایی و در نهایت طیور صنعتی اجرا می شود.

وحید ابراهیم نژادحمیدی هدف از اجرای این طرح ملی را تعیین وجود و یا نبود تیپهای احتمالی آنفلوانزای طیور بویژه H۵-H۷-H۹  بیان کرد .

وی  یادآورشد: انتخاب واحدهای روستایی و صنعتی برای نمونه گیری به صورت تصادفی است و نمونه های اخذ شده مورد آزمایش دقیق سرولوژی و مولکولی قرار خواهد گرفت.

 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان اظهارداشت: در استان قزوین ۳۷ واحد صنعتی، ۵۰ روستا و همچنین بازارچه عرضه پرندگان، باغ پرندگان و باغ وحش استان مشمول طرح خواهد شد.

به گفته ی ابراهیم نژاد حمیدی ، نمونه های سرمی و سواب از واحدهای اپیدمیولوژیک مدنظر، اخذ می شود و آزمایش سرولوژی و مولکولی در آزمایشگاه مرجع و مرکزی اداره کل دامپزشکی استان و آزمایشگاه مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور انجام خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان گفت : طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان به مدت ۴۲ روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار