عاقبت دانش آموزانی که از زنگ ورزش فرار می کنند

یک متخصص روانشناس ورزشی گفت: ورزش کردن موجب کاهش عواملی همچون استرس، اضطراب و افزایش مسئولیت پذیری در دانش آموزان می شود.

عاقبت دانش آموزانی که از زنگ ورزش فرار می کنندزهرا الهی متخصص روانشناس ورزشی در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فواید ورزش برای دانش آموزان گفت: در دنیای امروز انجام حرکات نرمشی مرهمی برای درمان آسیب های روحی و روانی انسان است که باعث افزایش هورمون آندروفین در بدن می شود.

این متخصص روانشناس ورزشی اظهار داشت: تحرک زیاد موجب تخلیه انرژی در افراد ورزشکار می شود به همین دلیل آنان از سلامت جسمی و روحی مناسبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز داشت: با آغاز سال تحصیلی جدید و شروع کلاس های درس، دانش آموزان برای داشتن روحیه ای شاد و ذهنی فعال نیاز به ورزش و نرمش دارند که در زنگ ورزش و یا ایستادن در صف این کار امکان پذیر است.

الهی به فرار دانش آموزان از ورزش اشاره کرد و اذعان داشت: آمارها نشان می دهد، دانش آموزانی که به طور مداوم از زنگ ورزش فرار می کنند، نسبت به سایر دوستان خود بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مفاصل، استخوان، قلبی، عصبی و عدم مسئولیت پذیری قرار می گیرند. 

وی بارفیکس را یکی از بهترین ورزش ها برای دانش آموزان عنوان کرد و گفت: انجام نرمش با بارفیکس موجب کششی شدن عضلات می شود که این کار موجب رشد و تقویت مفاصل، استخوان ها، بهبود فعالیت دستگاه تنفسی و جریان خون در دانش آموزان می شود.

این متخصص روانشناس ورزشی درباره تاثیر ورزش بر دانش آموزان استثنایی اظهار داشت: حضور دانش آموزان استثنایی در فعالیت های ورزشی باعث درمان اختلالات رشدی و مغزی می شود، همچنین به ایجاد ارتباط روحی و اجتماعی آنان با سایر دانش آموزان کمک بسزایی می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.