همدلی و همفکری ، مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی عاملی راهگشابرای جبران عقب ماندگی های استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیهمهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که صبح امروز با حضور معاونین استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیران، فرمانداران و همچنین شریف پور و کبیری بعنوان نمایندگان عضو این شورا در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به پایین بودن شاخص های توسعه در استان نسبت به میانگین کشوری، افزود: جبران این عقب ماندگی ها و ارتقای شاخص های توسعه در استان نیازمند همدلی، تعامل و همفکری همه مدیران و مسئولان و همچنین نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

سعادت افزود: بر همین اساس و با پیگیری های مختلفی که بویژه در سفر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان انجام گرفت، با لحاظ نمودن یک ردیف ویژه اعتباری برای جبران عقب ماندگی های استان در بودجه سنوات آتی و برنامه ششم توسعه موافقت شد که لازم است برای تحقق و عملیاتی شدن این موضوع همه مدیران، مسئولان و همچنین نمایندگان محترم مردم استان در مجلس تلاش نمایند.

وی در ادامه به پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر، نزدیک به 1000 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های استان در شهرستان های مختلف در نظر گرفته شد که بخشی از این اعتبار امسال و بخشی دیگر در سال آتی تامین و طرح های پیش بینی شده به بهره برداری خواهند رسید که اتمام آنها در روند توسعه و رونق اقتصادی استان موثر خواهد بود.

سعادت همچنین بر ضرورت پیگیری جدی برای تخصیص 100 درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان نیز تاکید کرد.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان برای برخی شهرستانها که ردیف بودجه ملی نداشتند، هیچ اعتباری برای پروژه هایشان در نظر گرفته نشد که این موضوع را پیگیری کردیم و برای این شهرستان ها نیز اعتبار مصوب شد.

موضوع الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو از دیگر موارد مطروحه توسط استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

سعادت در این ارتباط اظهار داشت: امیدواریم با تصویب طرح الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو، زمینه برای توسعه، پیشرفت و محرومیت زدایی از این منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: چالدران با توجه به پتانسیل ها و توانمندی هایی که دارد می تواند با الحاق به منطقه آزاد ماکو و استفاده از مشوق های منطقه آزاد، به قطب پذیرش جمعیت، قطب تولید و قطب صادرات غیرنفتی در کشور و استان تبدیل شود و از این طریق زمینه اشتغالزایی جوانان این منطقه فراهم شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت توجه به موضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 تاکید کرد و از مدیران، مسئولان و فرمانداران خواست اقدامات لازم را برای ارتقای سطح مشارکت مردم و کارکنان دستگاهها در ثبت نام اینترنتی سرشماری انجام دهند.

در این جلسه در خصوص الحاق چالدران به محدوده زیرپوشش سازمان منطقه آزاد صنعتی تجاری ماکو رای گیری شد که این طرح مورد موافقت و تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.

گفتنی است مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو، برای طرح در شورای عالی مناطق آزاد کشور به این شورا ارسال خواهد شد.

شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز پس از بررسی و تصویب این طرح را به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.