استاندار خراسان جنوبی به برخورد با شبکه‌های اصلی موادمخدر و قاچاقچیان عمده تأکید کرد و گفت:احصا آمار نسبی معتادان در استان،باید به روش های مناسب انجام گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت:مسئولان ذیربط تلاش کنند تا از ورود افراد به ورطه اعتیاد و موادمخدر پیشگیری شود و ضمن کاهش هزینه‌های بعدی برای جامعه در زمینه‌های مقابله‌ای نیز نیاز به اقدامات کمتری باشد.

پرویزی با بیان اینکه با تکیه صرف بر برخوردهای قهری و قضایی نمی‌توان مشکل اعتیاد و موادمخدر را برطرف کرد افزود: دستگاههای فرهنگی و آموزشی باید به کمک دستگاههای ذیربط بیایند تا بتوان از راه فرهنگ‌سازی و ارائه آموزشهای عمومی به اهداف مورد نظر در این زمینه دست یافت.

وی با بیان اینکه می‌توان با حساس کردن خانواده‌ها و جامعه گامهای خوبی در این زمینه برداشت گفت: در صورتی که این امر به درستی و به دقت صورت گیرد می‌توان امیدوار بود که تا حد زیادی معضل اعتیاد در سطح جامعه کاهش پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخورد با شبکه‌های اصلی موادمخدر و قاچاقچیان عمده باید در دستور کار قرار گیرد افزود: دست یافتن به منابع مالی و ضربه وارد کردن به شبکه‌های اصلی و سرشاخه‌های واقعی باندهای مافیای موادمخدر باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد تا بتوان به صورت ریشه‌ای این معضل را از بین برد.

پرویزی با تأکید بر احصا آمار نسبی معتادین در استان به روشهای مناسب گفت: در صورت به دست آوردن این آمار می‌توان در زمینه برنامه ‌ریزی های بعدی نیز تلاش های هدفمندتری را صورت داد و بر اساس نوع اعتیادی که در مناطق مختلف وجود دارد روشهای مقابله‌ای و یا درمانی مشخصی را دنبال کرد.

وی با بیان اینکه مسدود کردن مبادی ورودی موادمخدر باید در دستور کار قرار گیرد افزود: در کنار شناسایی باندهای بزرگ موادمخدر برخورد با افرادی که به هر دلیل گرفتار این بلای خانمان‌سوز شده‌اند نیز باید به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اموال قاچاقچیان به ‌ویژه در حوزه‌های خودرویی هر چه سریع‌تر باید تعیین تکلیف شوند اظهار کرد: مسئولان ذیربط تلاش کنند تا مسیر رسیدگی به پرونده‌های افراد در موضوع موادمخدر هر چه سریع‌تر رسیدگی شود و اموال توقیفی و مصادره‌ای آنان نیز هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

پرویزی به وجود برخی مشکلات در ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص بخشی از درآمدهایی که از محل ستاد استان به خزانه کشور واریز می‌شود،می‌توان بخش زیادی از نیازمندیها و مشکلات موجود در ستاد در بخش سخت‌افزاری و امکانات مورد نیاز را برطرف کرد.

وی نظارت مستمر بر مراکز ترک اعتیاد در استان را مورد تأکید جدی قرار داد و افزود: مسئولان مربوطه باید با تقویت نظارتها بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد از نشر داروهای ترک اعتیاد و سو استفاده برخی افراد فرصت‌طلب در این زمینه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.