مشهد؛

راه اندازی شش رشته پیرامون علوم شناختی و فناوریهای شناختی در کشور

مشاور عالی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری از راه اندازی شش رشته پیرامون علوم شناختی و فناوریهای شناختی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر محمدتقی جغتایی گفت : فعالیت این رشته ها شامل رواشناسی شناختی، هوش مصنوعی، فلسفه ذهن، زبانشناسی شناختی، علوم اعصاب و توانبخشی شناختی اکنون در مرحله تربیت دانشجواست.

وی افزود : در سطح کشور ۲۰ هزار دانش آموز نخبه طی امسال عضو ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی قرار می شوند و امسال نیز پنج هزار دانشجوی مقطع دکترا در حوزه های فناوری شناختی، پزشکی، دستیاری پزشکی و روانشناسی به عضویت این ستاد در می آیند.

جغتایی ادامه داد : هم اکنون کشورمان در این زمینه با ترکیه در رقابت است و در برخی از قلمروهای این حوزه مانند هوش مصنوعی و علوم اعصاب از ترکیه و کره جنوبی سبقت گرفته است.

وی بیان کرد : ایران ظرفیت خوبی به لحاظ نیروی انسانی در حوزه علوم شناختی دارد. و ایجاد مراکز و تامین منابع مالی و اجرای پروژه های بزرگ از اهداف مربوطه در این زمینه هستند.

جغتایی گفت : علوم رفتاری و شناختی به رشته های مختلف نظیر پزشکی، مهندسی، اقتصادی و روانشناسی مربوط می شود و کاربردهای مختلفی در حوزه های اقتصادی،مدیریتی، اجتماعی، دفاعی و پزشکی دارد.

همایش علوم و فناوری های شناختی با رویکرد معرفی فعالیت ها و توانمندی های دانشگاه های خراسان رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز تحقیقات روان پزشکی و علوم رفتاری و دانشگاه فردوسی در بیمارستان روانپزشکی ابن سینا برگزار شد .

انتهای پیام // ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار