کرمان؛

حضور40 هزار کرمانی ،اربعین در کربلا

فرماندار کرمان از پیش بینی قریب به 40 هزار زائر کرمانی، در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا خبرداد.

حضور40 هزار کرمانی ،اربعین در کربلابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان؛ محمّد علی توحیدی، در بازدید از روند صدور روادید در کنسولگری سفارت عراق مستقر در کرمان، با اشاره به اینکه، تاکنون قریب 15 هزار نفر در سامانه سما ثبت نام کرده اند، از صدور ویزای بیش از 10 هزار نفر آن ها خبرداد و از پیش بینی ثبت نام و صدور روادید برای 40 هزار زائر سخن گفت.

وی هدف کشور ایران و عراق را فراهم کردن شرایط مناسب از تمامی جهات، به ویژه کنترل، نظارت و امنیّت زائران اربعین حسینی دانست و با اشاره به مشکلات زائران مرجوعی از خاک عراق، خواستار دریافت قانونی ویزا از طرف مردم شد. وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی مناسبی که امسال صورت گرفته است، هیچ زائر مرجوعی از عراق نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امسال در کرمان فقط صدور روادید زائران استان کرمان انجام می شود، این برنامه را باعث روانی کار و امکان وجود پیک مراجعین را بسیار ضعیف دانست و گفت: در پارسال صدور روادید زائران استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در کرمان صورت می گرفت.

در این گفتگو فرماندار کرمان بر محترم شمردن قانون اساسی عراق در پروسه صدور روادید زائران حسینی تأکید کرد و خروج زائران با روادید صادر شده از کرمان را طبق برنامه کشوری از مرز شلمچه اعلام نمود .

توحیدی با قدردانی از تلاش های ادارت دخیل در صدور روادید، خواستار قانونمند شدن هزینه ها شد و گفت: قطعاً در کار صدور روادید دستگاه های دیگری از جمله: شهرداری، نیروی انتظامی ،حج و زیارت و ... همکاری دارند که باعث ایجاد هزینه هایی نیز برای آن ها ست، امیدواریم در سال های آینده برنامه ریزی هایی صورت گیردتا این موضوع نظامند و از چارچوب قانونی تری برخوردار شود .

سرکنسول موقّت سفارت عراق مستقر در کرمان، با اشاره به اینکه 15 نفر که برخی از آنها عراقیند برای صدور ویزا همکاری می کنند،روند صدور روادید را خوب و مناسب ارزیابی نمود و با اشاره به اینکه سرعت کار در اوایل بیشتربود؛ امّا، چند روزی، سرعت کار به دلیل تغییری جزئی در برنامه صدور روادید در راستای همکاری مضاعف دوستان ایرانی در کنسولگری کاهش یافته است و از برطرف شدن مشکل تا مدّت امروز تا فردا خبر داد.

رائد یوسف محمّد ، درخصوص تغییر نحوه دریافت هزینه ها به وسیله ی زائران در مقایسه با پارسال، گفت: امسال، هزینه های زائران از طریق سیستم محاسبه می گردد و به روز و چنج به دلار می شود که این وضعیت کار را برای ما تسهیل و از سرگردانی مراجعین جلوگیری می کند .

وی با اشاره به اینکه کنترل ویزا در مرز از قوانین عراق است، خاطر نشان کرد: روادید زائران در مرز به طور دقیق کنترل می شود و پایانه های مرزی مبلغی به عنوان عوارض از زائرکه از قوانین کشور عراق است، دریافت می کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار