استاد دانشگاه تهران گفت : امروز معنای استکبار ستیزی با سال 57 تغییر کرده در 13 آبان استکبار ستیزی برایمان مهم بود، ولی امروز برخی در استکبار ستیزی خدشه ایجاد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید زیباکلام به مناسبت یوم الله 13 آبان در جمع تعدادی از دانشجویان گفت : در سال 57 و 58 ابتدای انقلاب استکبار برایمان روشن بود و در واقع معنای استکبار همه ما به خوبی می دانستیم.
وی ادامه داد : استکبار ستیزی این است که استکبار را بشناسیم و درواقع بدانیم که نظامی که با اعمال قدرت در صدد تضعبف ملتی باشد استکبار است و باید به مقابله با آن پرداخت.
عضو هیات علمی فلسفه دانشگاه تهران گفت : استکبار امروز شکل جدیدی به خود گرفته و استکبار آمریکا متبلور ترین مجموعه استعماری است و ادعای کد خدایی دارد.
زیبا کلام گفت : متاسفانه امروزما شاهد این هستیم که با کدخدا مذاکره می شود و انگار چیزی به نام استکبار وجود ندارد و ما نمی توانیم بدون رابطه با دنیا ادامه حیات دهیم .
وی گفت : امروز رییس جمهور از این صحبت می کند که بر جام فاز اول ماست این حرف یعنی که ما با کد خدا کنار بیایم و در واقع خدشه وارد کردن به استکبار ستیزی است.
زیبا کلام اضافه کرد: استکبار امروز نمد های مختلف پیدا کرده و از حدود 10 سال پیش به این نتیجه رسیده اند که شبکه های مختلف ماهواره تنها راه ابراز قدرت نیست و با تحریم ها به این تئوری رسیده اند که ایران باید یا به فرو پاشی برسد و یا تسلیم که البته جان کری درجلسه ایی بیان داشته  به هیچ عنوان این دو اتفاق در ایران نمی افتد
استاد دانشگاه تهران گفت : بعضی از آقایان می گویند ما نمی توانیم بدون رابطه با دنیا ادامه حیات دهیم و این دوستان آمریکا و هم پیمان هایش را دنیا می دانند .
زیبا کلام با اشاره به اینکه در عوام گفته می شود در تخلفات همه دستشان در دست هم است افزود : این حرف بسیار اشتباه است و اصلا این طور نیست که همه حاکمیت ما فاسد و رانت خوار باشند بلکه افراد بسیار پاکدست در نظام وجود دارند و در اصل تعداد رانت خوار ها و فاسد بسیار اندک است و این مساله نیز باز به خدشه در استکبار ستیزی باز می گردد .
این استاد فلسفه اظهار داشت: باید حساس شویم با عده ایی که با انقلاب غریبه اند و احساسی به انقلاب ندارند و آنها که مقابل استکبار نمی ایستند ما باید 13 آبان را ارج نهیم این روز بسیار بزرگ است.
وی با بیان اینکه صرفا نباید به جشن گرفتن روز های بزرگی چون 22 بهمن و 13 آبان بسنده کنیم تصریح کرد : اردوی غرب به سرعت در حرکت است و ما باید خدشه هایی که به انقلاب وارد شده را از بین ببریم و خود را دل خوش جشن و سرود نکنیم باید به استکبار ستیزی 57 که از آ« فاصله گرفته ایم بر گردیم .
زیبا کلام گفت : تئوری جدید آمریکا در آستانه انتخابات ایران این است که تحریم ها را کمتر کند تا آنهایی که در راستای سیاست های راهبردی ما کار می کنند ادامه دهنده راه باشند و تمامی این موارد را تحلیل گران غربی بررسی می کنند .
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه فکر کوتاه آمدن آمریکایی ها در مساله تحریم را باید از سر بیرون کرد و آن ها از مواضع خود پایین نمی آیند گفت : آنها می خواهند ما به 57 برگردیم و متاسفانه رییس جمهور ما از این صحبت می کند که بر جام فاز اول ماست .
وی خاطرنشان کرد : برای انقلاب خون ها ریخته شده و نباید به راحتی از این مساله گذشت و برجام مسیر تحکیم انقلاب نیست .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.