استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز در هزار و 533 روستا سامانه دهیاری مستقر شده است.

اتصال هزار و ۵۳۳ دهیاری به سامانه ی دولتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رشیدیان در سفر خود به باخرز افزود: اهتمام دولت و مسئولان تحقق عدالت و توزیع متوازن امکانات در اقصی نقاط کشور به ویژه نقاط کم برخوردار و روستایی می باشد که این مهم در استان نیز با جدیت دنبال شده است.
وی به خدمات ارائه شده از سوی دولت در روستاهای استان در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون هزار و 210 روستای استان دارای دهیاری هستند.
استاندار خراسان رضوی افزود: هزار و 422 خانه ی بهداشت در روستاها فعال است و 96 درصد از این جمعیت تحت پوشش خدمات آن ها قرار دارند.
رشیدیان گفت: در حال حاضر70 درصد از جمعیت روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردارند و در دو هزار و 389 روستا شبکه ی توزیع آب شرب سالم احداث شده است.
وی به بهره برداری هفتصد و نودمین طرح هادی روستایی استان اشاره کرد و گفت: به همت بنیاد مسکن تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند.
استاندار خراسان رضوی افزود: در سه سال گذشته 570 کیلومتر راه روستای احداث و 590 کیلومتر نیز بهسازی و آسفالت شده است و همچنین تمامی روستاهای بالای 10 و 20 خانوار برق دار شدند.
رشیدیان با بیان این که هم اکنون هزار و 276 روستا  از نعمت گاز برخوردارند گفت:اهتمام دولت تدبیر و امید میانگین گاز رسانی نیز از 63 درصد تا پایان سال جاری به 87  درصد ارتقا خواهد یافت.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای توسعه ی پایدار مناطق روستایی، گفت: اجرای طرح های اقتصادی در روستاهای بالای 50 خانوار از جمله ی آن ها است.
رشیدیان ادامه داد:  تاکنون 55 طرح در استان مصوب شد و برای 19 طرح آن اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت که هفت میلیارد تومان آن نیز پرداخت شده است.
وی به مزیت های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: با اهتمام بهره برداران این حوزه هم اکنون در تولید گندم خودکفا شده ایم و در تولید جو و چغندر رتبه ی اول کشور را دارا هستیم.
استاندار خراسان رضوی  افزود: در برخی دیگر از محصولات دامی، باغی و کشاورزی نیز در رتبه های نخست کشور قرار داریم که باید به نحو شایسته ای از این مزیت ها استفاده کنیم.
استفاده از ظرفیت نیروهای بومی مناطق در شهرستان ها، بهره گیری از مزیت های گردشگری، کشاورزی و دامی باخزر از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این دیدار بود.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: اتصال ، دهیاری ، دولت ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.