مراسم بزرگداشت ساروخانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم بزرگداشت ساروخانی در هفته گذشته برگزار شد در این مراسم، سیدرضا صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص این شخصیت گفت: تجلیل از ساروخانی تجلیل از یک شخص نیست بلکه تجلیل از یک فضیلت و اخلاق است، بیش از این نیاز داریم تا بفهمیم که برای تداوم حیات ایران چه انسان هایی از خود گذشته بیش از نیم قرن به دانش این مملکت خدمت کرده اند. افرادی مانند ساروخانی چراغ پر فروغ هدایت جامعه هستند که مسیر کشور را به سوی قله های پیشرفت هدایت می کنند، پیام امروز ما این است که در گذر زمان ممکن است بسیاری از افراد خوبی ها را فراموش می کنند اما همیشه آفتاب زیر ابر پنهان نمی ماند، از این رو امروز ابرها از چهره ساروخانی کنار می رود و خورشید وی بر جامعه می تابد.

چهارمین جلسه شورای سیاست گذاری سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز برگزار شد همایون امیرزاده، سخنگوی شورای سیاسی گذاری این نمایشگاه درباره مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت مکان نمایشگاه و اقدامات انجام شده و فعالیت‌های در حال انجام ارایه شد و مقرر شد به منظور هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با مسئولان شهر آفتاب برگزار شود و مباحث در آن جلسه مورد بررسی قرار گیرد. نمایندگانی از کشور ایتالیا هفته آینده به ایران خواهند آمد و از مکان نمایشگاه بازدید می‌کنند. همچنین در جلسه‌ای مشترک به تشریح برنامه‌های خود خواهند پرداخت. 
 
نشست خبری هفته کتاب از مراسم های مهم این هفته بود که این بار در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد. مجید غلامی‌جلیسه مدیر عامل خانه کتاب و دبیر هفته کتاب در این مراسم گفت: هفته کتاب امسال در پایتخت کتاب کلید می‌خورد و این امر به نوعی ساختار شکنی است؛ زیرا این هفته سال‌های گذشته در پایتخت ایران کلید می‌خورد. باشگاه‌های کتابخوانی نیز همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب در نیشابور پایتخت کتاب ایران کلید می‌خورند و بنا بر این است که 2 هزار باشگاه در 15 استان به صورت آزمایشی شکل بگیرند. البته استان‌های دیگر نیز خواستار برگزاری این طرح هستند. 

از برنامه های دیگری که در هفته گذشته برگزار شد می توان به رونمایی از کتاب « قصه عاشورا» اثر « پرویز امینی» اشاره کرد. همچنین برنامه های اشکواره بانوان عاشورایی در نشست خبری این مراسم که در همین هفته بود، اعلام شد. محسن بخشیس پیشکسوت عرصه نشر درگذشت و به دنبال آن سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گذشت وی را تسلیت گفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار