اوباما گفت در صورتی که دولت آینده آمریکا ارزش‌ها و هدف‌های این کشور را به خطر بیاندازد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، روز یکشنبه، باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – گفت قصد ندارد به منتقد همیشگی جانشینش – دونالد ترامپ -- تبدیل شود، با این‌حال، درصورتی که سیاست‌های رئیس جمهور جدید آمریکا، ارزش‌ها و اهداف مشخصی را نقض کند، در برابر وی خواهد ایستاد.

وی گفت پس از اتمام عمر دولتش، همانند روسای جمهور سابق آمریکا به صورت صلح‌آمیز از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد و راه را برای رئیس جمهور آینده خواهد گشود. با این‌حال، وی به محدودیت‌های سکوتش اشاره کرد.

وی به خبرنگاران گفت: "به عنوان یک شهروند آمریکایی و نگران کشور، در صورتی که مسائلی درباره برخی قوانین خاص، جنگ و یا موضوعاتی که ارزش‌ها و اهداف کشور را نقض کنند، پیش آید، و اگر تصور کنم دخالت من تاثیرگذار خواهد بود، اقدامات لازم را انجام خواهم داد."

 اوباما این اظهارات را در آخرین سفر خارجی خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا بیان کرد. وی به صورت ضمنی ترامپ را خطاب قرار داد و اشاره کرد بهتر است دولت آینده دنباله‌رو دولت کنونی باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار