مشهد؛

والدین سه قلوهای مشهدی صاحب خانه شدند + تصاویر

خانواده‌های صاحب فرزندان چندقلو، هميشه با مشکلاتي مواجه بوده‌اند که بدلیل هزینه های سنگین و مراقبت های چند نوزاد به طورهمزمان نیازمند حمایت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خانواده آقای ابوذر حسنی که از 15 شهریورامسال صاحب سه فرزند سه قلو شده اند در زمینه شیر خشک و پوشاک و داروی مورد نیاز این سه قلوها با مشکلاتی مواجه بودند که با حضوررئیس شورای استانهای خراسان رضوی و دبیر ستاد دو قلو های شرق کشور قرار شد مقداری از هزینه های و مشکلات آنها حل شود.

والدین سه قلوهای مشهدی صاحب خانه شدند + تصاویر

پدر سه قلوها با اشاره به اینکه در یک شرکت خدماتی با حقوق 750 هزار تومان مشغول به کار هستم، افزود: از این مبلغ حقوقم که 100 هزار تومان بابت بیمه کم می شود و منزل شخصی هم ندارم و هرماه 250 هزار تومان نیز اجاره مسکن پرداخت می کنم.
ابوذرحسنی با بیان اینکه به دلیل مراقبت چند فرزند استراحت کمتری درخانه دارم و از سوی دیگر باید بتواند هزینه های بالای نگهداری این نوزادان را با کار بیشتر جبران کنم، ادامه داد: هزینه تامین شیر خشک روزانه سه قلو ها 25 هزار تومان در روز است و روزی یک بسته پوشاک نیاز دارند که برای تهیه آن با مشکلات اقتصادی مواجه هستم.
مادرسه قلو ها نیزافزود: تامین پوشک، دارو درمان، نگهداری و لباس متناسب با فصل  از مشکلاتی است که برایمان کمرشکن شده است و تامین هزینه های نوزادان زندگی را برایمان سخت کرده است.
وی ادامه داد: فرزندانش به علت نارس بودن باید داروهای خاص مصرف کنند که از جمله این داروها روغن mc که برای یک هفته نوزادان که مبلغ 20 هزار تومان هزینه دارد و یا قطره آهن که مورد مصرف چند روز این سه قلوها است.
مادراین دو دختر و یک پسر، اظهار کرد: هزینه ویزیت، دارو، رفت وآمد به مراکز درمانی نیز از دیگر مشکلاتمان است و از سویی نگهداری همزمان از چندنوزاد، کاری طاقت فرسا و شبانه روزی است.

والدین سه قلوهای مشهدی صاحب خانه شدند + تصاویر

رئیس شورای استانهای خراسان رضوی گفت: موسسه سرزمین خورشید برای پشتیبانی وحمایت از خانواده های چند دوقلو دراستان تاسیس شده که به خانواده های چند قلو زا درزمینه های مختلف کمک می کند.
 غلامرضا بصیری پور افزود: برای این خانواده  جوان که صاحب سه قلو هستند و از لحاظ درآمدی و اقتصای مشکلاتی دارند تسهیلاتی در نظرگرفته شد که بدلیل نداشتن مسکن و مستاجربودن این خانواده برای تامین هزینه تهیه مسکن اقداماتی انجام دادیم که با کمک های مالی و پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان توسط این خانواده صاحب یک منزل شوند.
دبیر انجمن ستاد دو قلوهای شرق کشورنیزدراین مراسم افزود: بزرگترین مشکل خانواده های دارای چند فرزند دو قلو و بیشتر مسئله شیر خشک و پوشاک بچه هاست وخبر خوبی که برای این خانواده داریم این است که تا یکسال شیر خشک و پوشاک بچه ها رابا کمک مجمع  خیرین دو قلوهای استان تامین خواهیم کرد.
محسن فرسایی گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک بتوانیم در راستای کمک برای تهیه مسکن خانواده های چند قلو زا گامی برداریم و با کمک مسولان شورای شهر و شورای استانها این اقدامات انجام شود.
انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار