مقام ارشد وزارت خارجه برزیل در امور تجارت گفت: وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته به بانک‌های برزیلی برای امنیت تامین اعتبار قراردادهای تجاری با ایران اطمینان داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، "رودریگو آزِرِدو" از مقام های ارشد وزارت خارجه برزیل در امور تجارت روز چهارشنبه گفت که وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته به بانک های برزیلی برای امنیت تامین اعتبار قراردادهای تجاری با ایران اطمینان داده است.

وی گفت که بانک های برزیلی با وجود لغو تحریم ها همچنان نگران بودند که تجارت با ایران برای آنها پیامد های قهری آمریکا را به دنبال داشته باشد.

آزردو ادامه داد : بانک ها از این هراس داشتند که بانک های آمریکایی و اروپایی با قطع خطوط اعتباری خود به این موضوع واکنش نشان دهند.

رویترز می نویسد : انتظار می رود که این دیدگاه پس از دیدار هفته گذشته مقام های وزارت خزانه داری آمریکا با مدیران بزرگ ترین بانک های برزیلی تغییر کند. 

مقام های آمریکایی بر اساس این گزارش به بانک های برزیلی اطمینان داده اند که تراکنش های مالی با دلار یا دیگر ارزها تا زمانی که نظام بانکی آمریکا یا شرکت های تحت تحریم ایرانی را دخیل نکند، بدون مانع است.

آزردو در ادامه صحبت های خود گفت : این اطمینان بخشی توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (اوفک) می تواند طرح افزایش سطح تجارت ایران و برزیل از یک میلیارد و 600 میلیون دلار در سال گذشته میلادی به پنج میلیارد دلار در سال های پیش رو را تسهیل کند.

«امبرائر» سومین شرکت بزرگ سازنده هواپیماهای تجاری در دنیا و «مارکوپولو اس.ای» یک شرکت مطرح سازنده اتوبوس از جمله خواستاران انعقاد قرارداد با ایران هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار