شرح دیدار بعیدی نژاد با دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی + اینستاپست

حمید بعیدی نژاد پست اینستاگرامش را به دیدار روز گذشته خود با دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن پست اینستاگرام خود را به دیدار شب گذشته خود با دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی اختصاص داد و شرح این دیدار را در اینستاگرامش منتشر کرد.

وی در پست اینستاگرام خود نوشت: شب گذشته كه براي تقديم استوارنامه بعنوان سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان بين المللي دريانوردي به ملاقات دبيركل اين سازمان در لندن رفته بودم، وقتي شرايط جغرافيايي و ژئوپلتيك ايران بعنوان يكي از قدرتهاي بزرگ دريايي و كشتيراني را براي وي تشريح ميكردم، ديدم نگاه ايشان به نقطه اي در روبرو كه در واقع نقشه اي از جهان بود خيره شده بود.

به ايشان توضيح مي دادم كه ايران با پانزده كشور دنيا همسايه است كه از شمال كشورهاي آسياي مركزي، قفقاز و روسيه و مجاورت با درياي خزر و در جنوب با كشورهاي حوزه خليج فارس و در غرب با تركيه و عراق و در شرق با پاكستان و افغانستان را شامل ميشوند و ايران ميتواند با فراهم نمودن مسيرهاي تركيبي متشكل از راه ريلي، جاده اي و راه آبي بازار بزرگ روسيه در شمال را به بازار بزرگ هند و شرق آسيا متصل كند و اخيرا هم توافقنامه اي ميان سه كشور ايران، روسيه و آذربايجان به مثابه كريدور شمال-جنوب امضا شده است و كارهاي عملياتي آن در جريان است و با تكميل شدن خط ريلي آستارا به آستارا قدم مهمي براي اتصال خطوط ريلي، جاده اي و آبي برداشته ميشود كه راه انتقال كالا را بسيار كوتاه ميكند.

ايران با ظرفيت فعلي خود در ميان 21 قدرت بزرگ دريايي و كشتيراني دنيا قرار دارد و ظرفيت اين را دارد كه ناوگان دريايي و كشتيراني خود را با طراحي راههاي جديد حمل و نقل دريايي افزايش دهد. در اين ميان وي تمام اين مباحث را از روي نقشه بدقت دنبال ميكرد و انگار كه به نكته مهمي پي برده باشد گفت بله شما با روسيه و تركيه هم همسايه هستيد و اين موقعيت ممتازي را ايجاد ميكند و بعد تاكيد نمود كه ايران از نظر راهبردي جايگاه خاصي در جهان دارد و نقطه اتصال شرق و غرب ميباشد. وي ادامه داد كه متاسفانه سالهاي تحريم محدوديت هايي را براي ايران ايجاد نمود ولي خوشحاليم كه سازمان بين المللي دريانوردي ميتواند همكاريهاي خود را در دوره جديد پسابرجام با ايران توسعه دهد. ايران ميتواند نقش موثري در تدوين مقررات مهم دريايي و كشتيراني در سازمان بين المللي دريانوردي ايفاء نمايد.

در اين ملاقات سركار خانم منصوريان معاون نمايندگي ج.ا.ايران در اين سازمان نيز حضور داشتند. ايشان كه از كارشناسان ارشد و مديران سازمان بنادر و كشتيراني و فارغ التحصيل رشته دريانوردي از سوئد هستند طي دو سال گذشته كه در لندن حضور داشته اند با جديتي مثال زدني فعاليت و مشاركت بسيار موثري در مذاكرات فني و حقوقي سازمان بين المللي دريانوردي داشته اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار