نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تاکید کرده روابط دیپلماتیک دو کشور در دوره ترامپ می‌تواند بهبود چشم‌گیری داشته باشد.

تماس تلفنی نخست‌وزیر مجارستان و ترامپ در خصوص روابط دیپلماتیکبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، "ویکتور اوربان" نخست‌وزیر مجارستان تاکید کرد: من گفتگویی تلفنی با رییس‌جمهور جدید آمریکا داشتم و میتوانم بگویم که موضع ما به طور چشم گیری بهبود یافته است.  

وی افزود: دونالد ترامپ نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت که مجارستان برای وی بسیار حائز اهمیت است.  

نخست وزیر مجارستان اضافه کرد: ترامپ وی را برای گفت‌وگو به واشینگتن دعوت کرده است، اما تاریخ این دعوت هنوز مشخص نیست.

اوربان افزود: من به وی اعلام کردم که مدت طولانی است که به آمریکا سفر نکرده‌ام؛ زیرا "مایه شرم" بوده‌ام. وی در پاسخ به اظهارات من خندید و گفت خود وی نیز با چنین مسئله‌ای مواجه بوده است. 

اوربان که از سال 2010 بر سر کار بوده است، سالهای اخیر با مقام‌های آمریکایی بر سر اصلاحاتی که منتقدان وی می‌گویند تعادل در این کشور را برهم زده، اختلافاتی داشته است.   

نخست وزیر محافظه‌کار مجارستان در ماه ژوییه نخستین رهبر اروپایی  بود که آشکارا تمایل خود نسبت به ترامپ "شجاع" را نشان داد.
وی گفته بود که طرح‌های سیاست خارجی هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات، که در انتخابات آمریکا شکست خورد برای مجارستان "مرگبار" خواهد بود.

اوربان مدعی شد: من فکر می‌کنم که در زمان دونالد ترامپ، آمریکا رییس‌جمهوری خواهد داشت که از لحاظ ایدئولوژیک بسته نخواهد بود، بلکه وی فردی روشنفکر است و به مسایلی مانند موفقیت، کارآیی و نتیجه بیشتر از تئوریهای سیاسی علاقه‌مند است.  

 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار