روزنامه فایننشال تایمز نوشت عربستان سعودی در آستانه تزریق سی میلیارد دلار سرمایه خارجی به بازار بورس خود است.

تلاش عربستان برای احیای اقتصاد خود/تزریق 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی به بازار بورس این کشور
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت عربستان سعودی در آستانه تزریق سی میلیارد دلار سرمایه خارجی به بازار بورس خود است.

در این گزارش آمده است: به سختی می توان در حال حاضر عربستان سعودی را کشوری موفق در زمینه بازار دانست زیرا این کشور به سبب پایین بودن بهای نفت در بازارهای جهانی درگیر مسائل ریاضت اقتصادی است و پرداخت ها در بخش دولتی این کشور کاهش یافته است. همچنین طی سه ماهه دوم سال دو هزار و شانزده، رشد بخش غیر نفتی تنها هفت صدم درصد بود و بدین ترتیب، این کشور در آستانه نخستین رکود در بخش غیر نفتی طی سی سال قرار دارد.

بانک مریل لینچ آمریکا تخمین زد عربستان سعودی در آستانه جذب سرمایه خارجی به ارزش بیش از سی میلیارد دلار به منظور تزریق به بازار سهام سیصد و هشتاد میلیارد دلاری خود قرار دارد. 

هوتن یزاری، تحلیلگر مؤسسه بوفا BofA گفت: «مقداری سردی و دل مردگی در بازار وجود دارد.» 

مقامات عربستان سعودی در ماه مه میزان حساب سرمایه گذاران خارجی را در بازار بورس این کشور دو برابر کردند و به ده درصد رساندند و برخی دیگر از قوانین سخت گیرانه را نیز در این ارتباط تعدیل کردند. در ماه مه حدود بیست و پنج سرمایه گذار خارجی وارد بازار عربستان سعودی شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار