خیران مشهدی همزمان با روز آخر ماه صفر و به منظور میزبانی از زائران پیاده ی رضوی، اقدام به پخت غذای نذری (شله ی مشهدی) در محل پایانه ی امام رضا (ع) کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ خیران مشهدی همزمان با روز آخر ماه صفر و به منظور میزبانی از زائران پیاده ی رضوی، اقدام به پخت غذای نذری (شله ی مشهدی) در محل پایانه ی امام رضا (ع) کردند.

زائران شهرستانی امروز ظهر و همزمان با مراجعت به محل سکونتشان، در پایانه ی مسافربری امام رضا (ع) مشهد مقدس، میهمان خیران خواهند بود که به همین منظور و با مشارکت خیران، 70 دیگ شله آماده شده است.


 محمد حسن واحدی در حاشیه ی این بازدید گفت: برای تحقق این میزبانی فراخوان صورت گرفت و اطلاعیه هایی صادر شد که خیران و عموم مردم مشارکت خوبی برای این امر داشتند.

وی اظهار داشت:  به منظور تثبیت و ترویج فرهنگ میزبانی در مشهد مقدس، " سامانه ی جهاد خدمت " تکمیل و ارتقا یافت که متقاضیان در آن ثبت نام کردند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به رشد چشمگیر متقاضیان خدمت به زائران، افزود: سال گذشته، هفت هزار و 200 نفر در این سامانه ثبت نام کردند در حالی که این رقم در سال جاری به 53 هزار نفر در حرفه های مختلف افزایش یافت.

واحدی ادامه داد: این مهم، نشان دهنده ی آن است که مردم استان و به ویژه مشهد مقدس، زمینه ی میزبانی را دارند که باید اقدامات فرهنگی در این راستا صورت پذیرد.     

انتهای پیام//ف.ف 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.