روش‌های به حداقل رساندن خسارت سرمازدگی چیست؟

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت: ایجاد گردش هوا، محلول پاشی و آبیاری بارانی از جمله اقدامات اساسی برای جلوگیری از نشست سرما در باغات است.

یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه محلول پاشی مهم‌‎ترین راهکار مقابله با سرمازدگی است ،اظهار داشت: مقابله با سرمازدگی باید قبل از وقوع آن باشد تا گیاه توانایی مقابله با سرما را داشته باشد.

وی افزود: ایجاد گردش هوا از جمله اقدامات اساسی برای جلوگیری از نشست سرما در باغات است و از این رو استفاده از فن ها برای تعادل سازی هوا به باغداران توصیه می شود. 

ابطالی با اشاره به دیگر راهکارهای موثر در جلوگیری از وقوع سرما و یخ زدگی محصولات، گفت: محلول پاشی و آبیاری بارانی همراه با متعادل سازی دمای هوا از یخ زدگی میوه ها و سرشاخه ها جلوگیری می نماید.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: از سال گذشته سه استان به صورت پایلوت در بحث جلوگیری از سرما و سرمازدگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که تا اواخر سال نتیجه آن مشخص خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحث سیستم های حرارتی و استفاده از بخاری های فن دار در باغات یکی از دیگر راهکارهای مقابله با سرمازدگی است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار