27 باب خانه برای محرومان توسط گروههای جهادی دانشجویی در آذربایجان شرقی احداث شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛گروه های جهادی نامی آشنا برای جوانانی است که می خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب چه سختی ها که به جان نخریدند تا خنده ای بر لبان مردم مستضعف حک کنندبه گونه ای که امسال نیز  27 باب خانه برای محرومان توسط گروههای جهادی دانشجویی در آذربایجان شرقی احداث شده است .

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا ، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز گفت : این خانه ها در روستا ها و مناطق محروم استان احداث شده است .

قائمی افزود : برای ساخت این خانه ها با مشارکت کمیته امداد و بسیج دانشجویی استان حدود 5 میلیارد ریال هزینه شده است .

وی افزود : دانشجویان بسیجی تابستان امسال حضور فعال در عرصه های پزشکی ، فرهنگی و عمرانی استان داشتند وعلاوه بر ساخت خانه محروم 24 گروه پزشکی در قالب اردو های دانشجویی به شهر ها و روستا های محروم استان اعزام شده است .

 مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا ، افزود : امسال در قالب اردو های جهادی دانشجویی و بسیج محلات 80 باب خانه برای محرومان در استان احداث شده است .

وی گفت : از این تعداد 64 واحد تا کنون افتتاح و به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد واگذار شده است .

سرهنگ پاسدار  جعفر غیابی فرمانده سپاه ناحیه میانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در تبریز  با اشاره به این موضوع که محرمیت زادیی و خدمت به مردم از جمله وظایف ذاتی و در اولویت سپاه است، افزود: با همت و تلاش جوانان بسیجی در طی ماه های گذشته شاهد ساخت 3 خانه محروم در سطح شهرستان میانه بوده ایم.

وی با بیان اینکه ساخت هریک از 3 خانه  محروم واقع در روستای وردوق و شهرک راه آهن میانه 2 ماه زمان برده است، اظهار داشت: این خانه های محروم با اعتباری بالغ بر95 میلیون تومان از طریق سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی و سپاه ناحیه و همچنین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و کمک های مردمی به بهره برداری رسیده است.

فرمانده سپاه میانه، افزود: کار ساخت این پروژه های محرمیت زدایی توسط نیروهای بسیجی و در قالب اردوهای جهادی بسیج سازندگی ناحیه انجام شده است.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا هم در گفتگوبا باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای این 27 باب خانه محرومین هزینه ای بالغ بر شش میلیاردو 210 میلیون ریال توسط بسیج دانشجویی انجام شده است.

عبدالله شادی گفت:از این مبلغ دو میلیارد و 160 میلیون ریال توسط بسیج دانشجویی , دو میلیارد و 700 میلیون ریال توسط کمیته امداد و مابقی نیز توسط خود بسیجیان تامین شده است.

وی افزود : در سال آینده نیز این تعداد خانه به دوبرابر افزایش خواهد یافت .

مسئول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا از اعزام گروه های جهادی به صورت تخصصی به مناطق محروم خبر داد و گفت :تخصص و کارآیی، قابلیت و علاقه‌مندی از عوامل مهم و زمینه‌ساز در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانشجویان بسیجی است.

وی گفت: با فعالیت  دانشجویان در قالب اردوهای جهادی شاهد خدمت به مردم، محرومیت زدایی و مهم تر از آن تربیت نیرو از میان این دانشجویان خواهیم بود.

شادی از  اعزام 85گروه جهادی تخصصی بر حسب رشته تحصیلی به مناطق محروم در امسال اظهار داشت: این گروه های جهادی در قالب تخصص ها و رشته های مختلف اعم از پزشکی، دامپزشکی، عمرانی، تربیتی و عقیدتی به روستاهای دورافتاده و مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام شدند.

وی ایجاد نشاط، تعالی و پویایی در دانشگاه ها، فعالیت های علمی در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی، ترویج مبانی فرهنگی و معرفت اخلاقی، عدالت خواهی و مطالبه گری در قالب احیای کارگروه مطالبه گری و محرومیت زدائی با ایجاد قرارگاه پیشرفت، سازندگی و تعالی را از ماموریت های اصلی بسیج دانشجوئی برشمرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.