اردبیل؛

پروازهای جدید در مسیر فرودگاه اردبیل راه اندازی می شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پرواز مستقیم از فرودگاه اردبیل به شش استان کشور در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید فخرالدین هاشمی در دیدار با مسئولین آژانسها و دفاتر فروش بلیط افزود: به منظور راه‌اندازی خطوط جدید مطالعات جامع و مفصلی انجام شده است و همکاری همه جانبه آژانس ها را نیز می طلبد.

وی با بیان اینکه در این خصوص آمار مسافران و میزان تقاضای سفر برای هر مسیر پروازی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است، افزود: حتی میزان مسافرت‌ها به استان‌های مختلف از شرکت‌های حمل‌ و نقل استان احصا شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با تأکید بر اینکه هم اکنون پروازهای اردبیل- تهران و اردبیل- مشهد از فرودگاه مرکز استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در نظر داریم برای نوروز امسال دو خط پروازی داخلی به مقاصد شیراز و کیش و دو خط پروازی خارجی به مقاصد استانبول و باکو دایر کنیم.

هاشمی با بیان اینکه برقراری پرواز مستقیم به استان های مرکزی و جنوبی کشور در دستور کار قرار گرفته است، متذکر شد: شهرهای اصفهان، عسلویه، ساری و بندرعباس مقاصد دیگری است که برای برقراری پرواز مستقیم برنامه‌ریزی می شود.

وی با تاکید بر اینکه خط پروازی اردبیل - عسلویه در اولویت است، گفت: با چند چارترکننده مذاکره شده است و به دنبال هواپیمای کوچک هستیم تا پروازها متناسب با تقاضای مسافران در مسیرهای ذکر شده را انجام دهیم.

وی با اشاره به آمارهای احصا شده از بررسی های میدانی و نیز از شرکت‌های حمل‌ونقل عنوان کرد: این آمارها نشان می دهد که ۳۱ درصد از سفرهای انجام شده از اردبیل به مقصد تهران بوده که از این تعداد نیز بسیاری از مسافران به استان های مرکزی و جنوبی کشور مسافرت می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.