نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: دهیاران روستاهای دورود و ازنا به منظور حمایت از تولید، اشتغال و پایداری جمعیت روستایی تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ کیانپور گفت: در دیداری که هفته گذشته با قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور داشتم مقرر شد به روستاهایی که طرح هایی برای توانمندسازی اقتصاد روستا ارائه دهند تسهیلاتی با سود هشت درصد پرداخت شود.

وی سقف این تسهیلات برای هر روستا را یک میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: دوره بازپرداخت تسهیلات بین سه تا چهار سال است و چنانچه دهیاران و بخشداران با ارئه طرح های مناسب پای کار بودند و توان بازپرداخت تسهیلات را داشتند سقف آن به 2 میلیارد ریال نیز خواهد رسید.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این وام به شخص دهیار پرداخت می شود و ضامن برگشت آن نیز دهیاران هستند.

وی با بیان اینکه دهیاران می توانند طرح های خود را درقالب صنعتی، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و گردشگری ارائه دهند افزود: ظرف 2 هفته آینده با سفر قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرستان دورود این طرح ها بررسی می شوند.

وی طرح های گردشگری را برای دریافت تسهیلات بسیار مناسب دانست وگفت: در برخی روستاها در سایه امنیت کامل جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی یافت می شود اما امکانات زیرساختی در آنها بسیار ضعیف است.

وی افزود: با این تسهیلات اگر بتوانیم در روستاهایی که هدف گردگشری هستند سوئیت هایی برای اسکان گردشگران ایجاد کنیم به اقتصاد و اشتغال در آن روستا کمک شایانی شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: از اداره کل فنی و حرفه ای استان لرستان انتظار می رود اقدامات لازم را در خصوص شناسایی قابلیت های موجود در روستاها و آموزش مهارتی به روستائیان برای ارائه طرح های اشتغالزای در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: اگر با استفاده از این تسهیلات آمار بیکاری در هرکدام از روستاها به صفر رسید امتیازات ویژه ای برای آن روستا در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.