با پیگیری های شبکه دامپزشکی شهرستان بم در خصوص کشتار غیر مجاز دام در منطقه دهبکری متخلفین برابر قوانین برخورد و به مراجع قانونی معرفی و مجازات خواهند شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، وبنا به اعلام روابط عمومی دامپزشکی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام این خبر گفت : بر اساس ماده 18 قانون سازمان دامپزشکی کشور هر گونه کشتار خارج از کشتارگاه و بدون رعایت نظارت بهداشتی و شرایط بهداشتی ممنوع و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد .

دکترمینا قاضی زاده ضمن ابراز نگرانی از کشتار دام غیر مجاز در منطقه دهبکری از بخش های شهرستان بم بیان داشت : علیرغم احداث کشتارگاه صنعتی شهرستان بم و با تجهیزات و امکانات پیش سرد کن متاسفانه شاهد کشتار غیر مجاز دام در منطقه دهبکری هستیم که با پیگیری های شبکه دامپزشکی شهرستان بم متخلفین برابر قوانین به مراجع قانونی معرفی و مجازات خواهند شد .

وی در ادامه خواستار برخورد قاطع با کشتار غیر مجاز دام در شهرستانهای شرقی ( فهرج . نرماشیر.ریگان) که فاقد کشتارگاه دام می باشد گردیده و تاکید نمود که عرضه و توزیع هر گونه لاشه فاقد مهر و لیبل دامپزشکی در مراکز عرضه ممنوع و با متخلفین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ضمن اشاره به مخاطرات بهداشتی بیماریهای قابل انتقال از دام به انسان از طریق خون و ترشحات خونی و کشتار غیر مجاز در معابر و منازل تاکید کرد: در صورت تامین خوددروهای سردخانه دار ، کشتارگاه دام بم بعنوان یک کشتارگاه منطقه ای قادر به تامین گوشت بخشها و کلیه شهرستانهای شرقی استان بوده و اجرای آن مستلزم همکاری بین بخشی دستگاههای مرتبط اعم از بخشداری، شهرداری و فرمانداری می باشد که در حال پیگیری و انجام است.

دکتر قاضی زاده ضمن تشکر از همکاری هم استانیهای عزیز در جهت همکاری با بازرسین و اکیپهای دامپزشکی و ارتقاء بهداشت عمومی استان افزود: شماره تلفن 1512 آماده رسیدگی به تخلفات بهداشتی در زمینه فرآوردهای خام دمی و شکایات دامپزشکی می باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار