بر اساس تصاویر ماهواره و آخرین داده های هواشناسی، اوایل وقت امروز بارشهای پراكنده برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق كشور پیش بینی می شود و بتدریج سامانه بارشی از كشور خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس تصاویر ماهواره و آخرین داده های هواشناسی، اوایل وقت  امروز بارشهای پراكنده برای سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق كشور پیش بینی و بتدریج سامانه بارشی از كشور خارج  خواهد شد.

 در روز شنبه نیز موج ضعیفی از شمال غرب كشور وارد می شود كه سبب افزایش ابر و بارش پراكنده برف در این مناطق خواهدشد ، همچنین در این روز با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی دریای خزر، بارش برف و باران در استانهای ساحلی دریای خزر، اردبیل و دامنه های شمالی البرز آغاز  و در روز یكشنبه نیز بارشها در این مناطق ادامه خواهد داشت.

هوای سرد در بخشهای شمالی كشور در روزهای جمعه و شنبه حاكم بوده و همچنین از روز یكشنبه شاهد افت بیشتر دما در نیمه شمالی كشور خواهیم بود.

 از بعدازظهر شنبه و یكشنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود. جمعه تا یكشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. از بعدازظهر دوشنبه سامانه بارشی دیگری مجددا از شمال غرب و غرب وارد كشور می شود، و  در روز سه شنبه با گسترش سامانه، بارش باران و برف علاوه بر سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب و زاگرس مركزی به دامنه های البرز مركزی، تهران و بتدریج به شمال شرق كشور نیز كشیده خواهد شد.



جدول آب و هوای استان های کشور


بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر+ جدول






آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه

بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر+ جدول


کاهش تدریجی دما در مناطق شمالی کشور

امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز اردبیل با 14- سرد ترین استان کشور و بوشهر با 26 درجه گرم ترین استان کشور است.

وی گفت : طی روز های آینده هوای سرد را در مناطق سواحل دریای خزر شمال غرب کشور و شمال شرق کشور خواهیم داشت.

نقشینه اظهار داشت : به دلیل سرمازدگی ، به کشاورزان توصیه می شود هرس پاییزه را به وقت دیگری موکول نمایند و همچنین عشایر نیز از رفتن به مناطق مرتفع خودداری کرده و از احشام خود مراقبت نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار